برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی روش های زیادی وجود دارند که در زیر برخی از آن ها ذکر شده اند:

  • یک کاتولوگ بر روی سایت فروشگاه اینترنتی برای صرفه جویی در زمان تهیه کنید که اطلاعات جامع راجع به محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی شما ، مثل قیمت گذاری ، خصوصیات محصولات ، و اطلاعات دیگر برای هر محصول یا خدمات را در بر داشته باشد.
  • یک بخش (FAQ) جهت پیش بینی و پاسخگویی مسائل و سوالات اساسی که ممکن است به ذهن خریدار برسد را در نظر بگیرید.                                
  • صحفه اصلی سایت شما ( Homepage)  مثل ویترین فروشگاه اینترنتی استاپ موبایل . و باید برمخاطب شما اثر گذار باشد. مخاطب شما کودکانند ؟ افراد بازاری هستند ؟ عامه مردمند ؟ به این مسئله دقت کنید.
  • نام شرکت ، لوگو ( نشانه تصویری ) که تجارت اینترنتی شما را معرفی می کند را در صفحه اول قرار دهید.
  • صفحه ای که آدرس و شماره تلفن ، فاکس و آدرس پست الکترونیک سایت شما را در بر دارد به طرز مشخص در صفحه اول قرار دهید.
  • بهتر است یک قسمت جهت اخبار و معرفی محصولات داشته باشید که همیشه به روز شود این باعث می شود که خریدار اینترنتی زود به زود به سایتتان سر بزند
  • ساختار سایت فروشگاه اینترنتی شما به گونه ای باشد که مشترکی برای رسیدن به محصول مورد نظر خود مجبور نباشد کلیکهای زیادی بکند
  • تعداد کلیکها را به حداقل برسانید . 4 الی 6 کلیک بهترین کارآیی را دارند . سعی کنید که لینکها نظر مشتریان را جلب کنند تا بدانند کجا را باید برای چیزی که دنبالش هستند کلیک کنند .
  • مطمئن شوید که نوشته ها به آسانی قابل خواندن هستند ، ممکن است نوشته های سیاه بر روی زمینه سفید زیاد با کلاس به نظر نرسند اما آنها برای خوانده شدن مناسب تر از نوشته های نارنجی بر روی زمینه بنفش هستند.
  • صفحات نباید با تصاویر سنگین پر شده باشند چراکه زمان بار گذاری را افزایش میدهد . اکثر خریداران اینترنتی اگر بارگذاری یک صفحه بیش از 8 ثانیه طول بکشد ، جای دیگر کلیک می کنند و یا از اینترنت خراج می شوند .

رعایت همین نکات به‌ظاهر ساده اما کلیدی، نقش به سزایی در روند رو به رشد فروشگاه شما دارد.