طراحی سایت خبری مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه داشتن وب سایت خبری باعث کسب اعتبار می شود، به هیچ عنوان محدودیت زمانی و مکانی برای استفاده کنندگان وجود ندارد. به افزایش تبلیغات و در نتیجه مشتریان جدید می انجامد و همین موضوع باعث می شود کالاها و خدمات کارفرمای سایت در دنیای مجازی به صورت مستمر معرفی گردد.

طراحی سایت خبری اگر با هدف ارائه مطالب تازه و اخبار بروز ایجاد شود باید از یک استراتژی درست استفاده شود، بنابراین برای رسیدن به این منظور باید از نویسندگان و مدیران سایت قوی استفاده شود.

در طراحی سایت خبری باید بخش های متنوعی را به کار برد تا بتوان مخاطبان بیشتری را به سوی سایت جذب کرد مثلا امکانات و صفحاتی که به جذابیت بیشتر سایت می انجامد ، داشتن بخشی برای درج مقالات پرهیجان خبری وتحلیل خبرهای روز یا مصاحبه ها و گفتگوها است تا کاربران با خواندن این مطالب مشتری پای ثابت سایت شما شوند و البته ممکن است طراحی سایت های زیادی این موارد را داشته باشند ولی در حد اسم وجود داشته باشد.

در طراحی سایت خبری بهتر است بخشی برای ثبت عضویت کاربران در نظر گرفته شود و قسمتی برای مدیریت آن طراحی شود تا اعضا یا خبرنگاران بتوانند وارد صفحه خود شوند و نوشته هایشان را بررسی و ادیت کنند .

در طراحی سایت خبری همچنین باید بخشی برای طراحی فنی در نظر گرفته شود به عنوان مثال سطح دسترسی در کل سایت تعیین گردد، همچنین تمپلیت طراحی سایت قابل تغییر باشد و سایت به صورت اتوماتیک قادر به ثبت مدت حضور کاربران باشد.

منبع : طراحی سایت خبری