ازدیرباز بین فروشندگان در دنیای تجارت رقابت وجود داشته است اما این رقابت در دنیای تجارت الکترونیکی به علت گستردگی زیاد و دسترسی آسان کاربران به فروشگاه های اینترنتی در هر نقطه از جهان  بسیار تنگاتنگ تر و شدید تر می باشد.

با پیشرفت روز افزون اینترنت های همراه ،ما شاهد افزایش تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی هستیم فروشگاه های اینترنتی به غیراز اینکه در رقابت با فروشگاه های اینترنتی دیگر هستند در رقابت با فروشگاه های فیزیکی نیز قرار دارند .

پس صرفاً ساخت فروشگاه های اینترنتی مهم نیست باید شما فروشگاه اینترنتی بسازید که توانایی رقابت  در دنیای تجارت را داشته باشد.

یکی ازعواملی که باعث موفقیت یک فروشگاه اینترنتی می شود این است که در موتور جستجو گوگل رتبه خوبی داشته باشد .  85درصد از جستجوها  از طریق این موتور جستجوگر قوی انجام می گیرد. شما قبل اینکه بخواهید وارد دنیای تجارت بشوید باید با عملکرد گوگل آشنایی پیدا کنید. گاهی انتخاب یک اسم مناسب و همچنین بهینه سازی سئو یا تبادل لینک با سایت های مختلف باعث می شود  که شما در صدر نتایج جستجو شده کاربر در سایت گوگل باشید.

بر طبق تحقیقات اکثریت  کاربران فقط همان 10 سایت صفحه اول گوگل را مورد بررسی قرار می دهند و کمتر پیش می آید که به صفحات دیگر مراجعه  کنند ودر صورتی که نتوانند به نتیجه دلخواه برسند عبارت جستجو را تغییر می  دهند بنابراین باید شما در مرحله اول تلاش کنید که سایت شما در صفحه اول نمایش داده شود.

اگر جز افرادی باشید که دارای روابط عمومی قوی هستید و در ابتدا می توانید تبلیغات گسترده ای انجام دهید و یا با ده ها سایت تبادل لینک داشته باشید و یا لینک خودتان را در هرکجای که گیر اوردید قرار دهید احتمالا فروش خوبی خواهید داشت ولی در غیر این صورت در یکی دو سال اول، انتظار فروش خیلی بالایی نداشته باشید.

پس راه اندازی فروشگاه فقط خرید هاست و دامین نیست!

عامل دومی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه اجناسی را در آن به فروش بگذارید مسلماً باید جنسی را انتخاب کنید که زیاد در دسترس افراد نباشد . جنسی که کارآمد و خلاقیت خاصی در آن نهفته باشد والبته قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

عامل سومی که باید در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مد نظرتان باشد انتخاب یک روش بازار یابی مناسب می باشد دربازاریابی سنتی استفاده از کاتالوگ ها و پوسترهای کاغذی رواج داشت . امروزه روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که هر کدام یکسری معایب دارد :

1.ارسال  پیامک های تبلیغاتی: با توجه به اینکه خیل عظیمی از این پیامک ها برای افراد فرستاده می شود ممکن است افراد پیامک های تبلیغاتیشان  را بلوکه کنند.

2  .ارسال ایمیل های تبلیغاتی:شاید از هزار ایمیل تبلیغاتی که برای افراد بفرستیم تعداد انگشت شماری ثبت سفارش کنند و تعداد زیادی از افراد هم ممکنه ایمیل های تبلیغاتی خود را جز اسپم ها قرار دهند و اصلا مطالعه نکنند.

3.نوشتن نظرات در پایین هر مطلب در هر سایتی فقط برای اینکه آدرس سایت راقرار دهید که جلوه زیاد مناسبی ندارد.

4.فرستادن خبرنامه ای که مطالب جذاب و کاربر پسند داشته باشد و عضویت داوطلبانه کاربران در خبرنامه ،که می تواند روش موفقی باشد.

ساخت اپلیکیشن ها که مانند یک مشاور همیشه در کنار کاربران قرار دارد و برای شما نقش یک بازار یاب 24 ساعته را بازی می کند که این روش در سالها ی اخیر بسیار کارآمد و مقرون به صرفه بوده است.

عامل چهارمی که باید به آن بپردازید نحوه تحویل و دریافت وجه خرید کاربران می باشد اکثریت کاربران فروشگاه های اینترنتی به علت سوءاستفاده بعضی افراد از کاربران که پول کالا را دریافت میکنند اما هنگام تحویل یا  کالا را تحویل نمی دهند و یا کالای معیوبی را تحویل داده اند و در عین پشتیبانی غیر اصولی  داشته اند. اعتماد مردم را از بین برده اند.روشی که در اینجا پیشنهاد می شود روش پست COD می باشد که در این روش هزینه کالا هنگام تحویل دریافت می شود.

منبع سایت فروشگا هان