اگر یک سایت ایستا نتواند نیازهای شما را برطرف کند برای داشتن یک وب سایت پویا باید هاست بخرید. خریدن هاست از طریق کارت های شبکه ی شتاب و به صورت آنلاین صورت می پذیرد. البته می توان از هاست رایگان استفاده کرد که به دلیل نامرغوب بودن و امکان حذف شدن فایل ها و همینطور آپ تایم پایین چندان توصیه نمی شود. قیمت هاست متناسب با نیازهای عادی حدوداً ۴۰هزار تومان (۱۳۹۲) برای یک سال است. هاست های گران قیمت برای سایت های پربازدید و بسیار مهم استفاده می شوند. هاست ها بسته به حجم خود قیمت های مختلفی دارند که بهترین آن ها ۵۰۰ مگابایت یا ۱ گیگابایت است. اگر نیاز به فضای بیشتری داشتید باید هاست دانلود بخرید که حجم آن ها از حدود ۱۰ گیگابایت تا ۵۰۰ گیگابایت متغیر است. البته هزینه ی هاست دانلود معمولاً به صورت ماهانه پرداخت می گردد.

پهنای باند نیز در قیمت هاست دخیل است. پهنای باند شما یعنی میزان تبادل اطلاعات بین کامپیوتر بازدیدکننده و سرور (سایت شما) برحسب بایت بر ماه ! برای مثال اگر پهنای باند شما ماهانه ۱۰ گیگابایت باشد پس از این که ۱۰ گیگابایت فایل از سایت شما دانلود ( و یا آپلود) شد سایت شما از دسترس خارج می شود. اگر پهنای باند شما نامحدود باشد قیمت هاستتان سر به فلک خواهد زد!

سعی کنید هاست خود را حتماً از یک هاستینگ مطمئن خریداری کنید. هاستینگ به شرکت ارائه دهنده ی هاست می گویند.

شما علاوه بر خرید هاست باید یک دامین هم خریداری کنید. دامین .ir 5 هزار تومان (۱۳۹۲) و دامین .com 40 هزار تومان (۱۳۹۲) می باشد.

ممکن است در هنگام خرید هاست از شما در رابطه با تنظیمات DNS سوال پرسیده شود. اگر جواب این سوال را خیر بدهید شما یک هاست و یک دامین جداگانه خریده اید؛ ولی اگر جواب این سوال را بله بدهید هاست و دامین شما به هم مربوط خواهند شد. به عبارت دیگر یعنی با وارد کردن دامین شما می توانید محتویات سایت را مشاهده کنید.

بهتر است جواب این سوال بله باشد!

بعد از اتمام خرید، آی پی سایت شما، نام کاربری و رمز عبور پنل به اطلاع شما می رسد که این کار معمولاٌ از طریق ایمیل صورت می پذیرد.

دقت کنید که این پنل با پنل سی ام اس ( سیستم مدیریت محتوا ) تفاوت دارد. این پنل برای نصب سی ام اس و یا سایر اسکریپت ها استفاده می شود، نه مدیریت سایت.

اگر دامین شما .ir باشد حدود یک روز طول می کشد تا اتصال بین دامین و هاست برقرار شود. (البته به تازگی مشاهده شده است که برخی از شرکت های هاستینگ نمایندگی ثبت دامین .ir را گرفته اند و دیگر انتظار لازم نیست. )

همچنین باید ابتدا نام موردنظر خود را ابتدا در سایت www.nic.ir ثبت کنید و سپس هزینه ی آن را از طریق هاستینگ پرداخت کنید. ولی دامین .com دردسر کم تری دارد گرچه قیمت آن بیش تر است.

اگر تمایل چندانی به خرید دامین ندارید می توانید از دامین های رایگان استفاده کنید. معروف ترین دامین رایگان، دامین کشور توکلائو می باشد که به صورت .tk است. از دامین های ایرانی نیز می توان به .orq.ir و .fay.ir اشاره کرد. برای ثبت دامین .tk باید در سایت www.dot.tk ثبت نام کنید. برای ثبت دامین .orq.ir به سایت www.orq.ir و برای ثبت دامین .fay.ir به سایت www.fay.ir مراجعه نمایید.

برای ست کردن دامین های فوق برروی هاست خود باید با پشتیبانی هاستینگتان تماس بگیرید.

 منبع: سایت http://nopardazco.net/?p=211