در دو دهه گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه طراحی وب سایت انجام شده است. حتی برخی از منتقدین طراحی وب سایت به عنوان یک حرفه شناخته شده، هنوز هم نتیجه می گیرند که کار طراحان در دنیای ما ادامه خواهد یافت. طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها طرح های خود را با استفاده از فتوشاپ ایجاد می کنند و بعد آنها را به HTML تبدیل می کنند. با این وجود، من معتقد هستم که طراحان وب با دانش و تجارب وسیع، همچنان بسیار با ارزش هستند. در این جا شش دلیل وجود دارد که چرا ما هرگز نمی توانیم طراحی وب سایت را به عنوان یک حرفه ای در حال مرگ در نظر بگیریم:

طراحی سایت 

امنیت و نگهداری وب سایت

همانطور که می دانید داشتن وب سایت های امن برای حفظ شهرت هر شرکتی ضروری است. به طور مشابه، طراحی وب سایت، ساختار سایت و بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) ضروری است. یک هکر همیشه به دنبال استفاده از وب سایت های آسیب پذیر است که جزئیات امنیتی منسوخ شده ای دارد. آسیب پذیری در امنیت می تواند اطلاعات حساس مشتریان را از بین ببرد یا کامپیوترهای بازدید کننده وبسایت را آزار دهد. بنابراین، یکی از الزاماتی که شرکت باید در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب در نظر بگیرد نگهداری وب سایت و به روزرسانی های امنیتی است. از آن جایی که بسیاری از مردم از لحاظ فنی حرفه ای نیستند تا امنیت وب سایت خود را بررسی کنند و فعالیت های تعمیر و نگهداری را انجام دهند، در نتیجه آن ها نیاز به خدمات یک طراح وب حرفه ای دارند. وب سایت های پیچیده نیازمند داشتن یک طراح وب با تجربه است که همیشه به روزرسانی می شود.

نام تجاری اختصاصی

نقش طراح وب در تسریع تحویل مطالب با کیفیت و پیام های تبلیغاتی ویژه به بازدیدکنندگان وبسایت بسیار حیاتی است. در بسیاری از شرکت های بزرگ طراحان وب علاوه بر فناوری اطلاعات، بخشی از تیم بازاریابی نیز هستند. نیکول بوئر، مدیر حرفه ای وب و طراح گرافیک در مقالات اخیرش در مورد روندهای طراحی وب در سال 2016، این نکته را مطرح کرد که توانایی یک طراح وب برای طراحی صفحه هایی که نام تجاری شرکت را استوار می کنند بسیار حیاتی است. بنابراین، این امر منجر به ادغام بازاریابی و طراحی وب سایت می شود. از آنجایی که دیوار بین بازاریابی و فن آوری، مدت ها است که شکسته شده است، طراحان وب باید با یادگیری در مورد محتوا، بازاریابی و نام تجاری، مهارت های خود را گسترش دهند.

کارکرد های تخصصی وب سایت

با تکامل سریع تکنولوژی، تقریبا هر چیزی که ما هر روز انجام می دهیم، مرتبط با طراحی و توسعه وب است. بنابراین، این بدان معنی است که مهارت ها و دانش هر توسعه دهنده وب باید تکامل یابد. توسعه دهندگان وب بایستی دانش خود را برای یادگیری مهارت های جدید مانند برنامه نویسی اندروید، وبلاگ نویسی سفارشی و برنامه های سفارشی دیگر گسترش دهند. طراحی وب یک حرفه ای در حال مرگ نیست بلکه یک تکامل است، درست مثل هر چیز دیگری.

تجربه بازاریابی آنلاین واینترنتی

داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در بودجه بندی کارآمد فعالیت های بازاریابی تاثیر به سزایی دارد و فعالیت های بازاریابی آنلاین و برنامه ریزی توزیع محتوای مناسب را تسهیل می کند. در این جا دانش و تجربه یک طراح وب است که می تواند به بازاریابی بهتر محصولات و خدمات شما کمک نماید.

طراحی وب سایت بعنوان یک هنر است

طراحی وب سایت هنوز به عنوان حرفه ای برای کسانی که مایل به یادگیری ایده های جدید هستند و آن ها را در طرح های خود در نظر می گیرند، در نظر گرفته می شود. امروزه مردم در مورد تجربه کاربری صحبت می کنند تا به احساس، نگاه و محتوایی که بازدید کننده هنگام بازدید از یک وب سایت خاص می پردازد، اشاره کنند. بنابراین عناصر مانند فونت ها، پس زمینه، تصاویر، طرح های رنگی، فیلم ها، و طرح بندی ها در طراحی وب همچنان اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین، طراحی سایت برای کارکنانی که فرصت یادگیری را در اختیار دارند، یک حرفه قابل قبول است.

کیفیت و استاندارد وب سایت

بخش بزرگی از محتوا موجود در اینترنت امروزه توسط یک فریمورک مانند دروپال، وردپرس، بلاگر و هر چیز دیگری تولید می شود. این فریمورک ها به عنوان استاندارد وب سایت های با کیفیت ارائه می شوند که کلید های میانبری هستند که شما را قادر به صرفه جویی در وقت و پول می کنند. در حال حاضر تقریبا تم هایی برای هر نوع وب سایتی که شما می خواهید وجود دارد. با این وجود هنوز ویژگی هایی وجود دارند که دسترسی به آن ها با استفاده از قالب ها مشکل است. 

در نتیجه، حرفه طراحی وب سایت به خوبی ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که طراحان مایل به انطباق با صنعت جدیدی باشند.

آینده حرفه طراحی سایت 

ترجمه از سایت huffingtonpost