هر چند وقت یکبار گوگل الگوریتم های خود را به روز رسانی میکند. گوگل از فاکتورهای مختلفی در الگوریتم هایش برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. اما این فاکتورها چه هستند؟ برخی از این فاکتورهای ثابت می باشند در حالی که بر روی برخی دیگر بحث های زیادی وجود دارد. و حدس های بسیاری راجع به آنها زده می شود. ما همه ی این فاکتور ها و عوامل را در این مقاله توضیح خواهیم داد. با در نظر داشتن همه ی مواردی که گفته خواهد شد؛ سئو وب سایت خود را انجام دهید. در لیست زیر می توانید این عوامل را مشاهده کنید:

سئو وب سایت

  • عوامل آنلاین وب اسپم سایت
  • عوامل آفلاین وب اسپم سایت
  • سیگنال های برند در سئو وب سایت
  • قوانین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها در سئو وب سایت
  • فاکتورهای لینک سازی و سئو وب سایت
  • عامل های وب سایت
  • عامل های صفحات وب سایت

عوامل آنلاین وب اسپم سایت

لینک های زیاد: اگر به صورت ناگهانی و بسیار زیاد لینک به سمت وب سایت شما روانه شود؛ نشانه ای از تقلبی بودن لینک ها است.

الگوریتم پنگوئن: برای فیلتر کردن لینک های بد از الگوریتم پنگوئن استفاده می شود. البته سایت های کمی توسط الگوریتم پنگوئن دچار آسیب شده اند.

گرفتن لینک از سایت هایی نامرتبط با سایت شما: اگر از سایت هایی نامرتبط با موضوع سایت خود لینک بگیرید. احتمال اینکه سایت شما توسط گوگل پنگوئن جریمه شود وجود خواهد داشت. بهتر است همیشه با سایت هایی مرتبط با موضوع کاری خود تبادل لینک داشته باشید.

عوامل آفلاین وب اسپم سایت

الگوریتم گوگل پاندا: سایت هایی که محتوای ضعیف و تکراری دارند؛ یا از وب سایت های دیگر کپی برداری می کنند توسط الگوریتم پاندا مجازات می شوند. با مجازات توسط پاندا رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل کاهش پیدا کرده و بازدید های وب سایتتان کمتر می شود.

لینک گرفتن از سایت های نامناسب: لینک گرفتن از سایت های پولی و مزارع لینک و خرید لینک ممکن است رتبه سایت شما را تا حد زیادی پایین بیاورد.

تبلیغات زیاد و منحرف کننده : اگر تبلیغات سایت بسیار زیاد باشد؛ یا کاربر را به صفحات دیگر بکشاند  نشان از سطح پایین و بی کیفیت بودن سایت دارد. تبلیغات زیاد رتبه سایت را بسیار پایین می آورد و در سئو وب سایت تاثیر بدی خواهد داشت.

بهینه سازی بیش از حد سایت: نه از این ور بوم بیفتید و نه از آن ور. گوگل سایت هایی را که بیش از اندازه بهینه سازی می کنند را جریمه می کند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، متا تگ ها، کلمات کلیدی طولانی باعث جریمه سایت می شوند.

تولید محتوا به صورت خودکار: تولید محتوا به صورت خودکار کار اشتباهی است. گوگل به شدت با چنین کاری برخورد می کند؛ و اگر متوجه شود قطعا سایتتان جریمه خواهد شد.

صفحات دروازه: باید صفحه ای که به گوگل نشان می دهیم؛ همان صفحه ای باشد که به کاربر نمایش می دهیم. اگر صفحه شما کاربر را به صفحات دیگر منتقل کند؛ صفحه دروازه نامیده می شود. گوگل چنین صفحاتی را نمی پسندد.

سیگنال های برند در سئو وب سایت

نام برند: ایجاد یک برند و انتخاب یک نام ساده برای آن بسیار مهم است. مردم بیشتر نام برند ها را در گوگل جستجو می کنند. پس اگر نام تجاری شما زیاد در گوگل جستجو شود نشان دهنده این است که این نام واقعی و یک برند است.

سایت دارای صفحات اجتماعی: برند ها معمولا در صفحات اجتماعی حضور دارند. فعالیتشان بالا و مستمر است. صفحات آن ها دنبال کنندگان زیادی دارد. همچنین پست هایشان تعداد لایک بالایی دارد. گوگل همه ی این اکانت ها را بررسی کرده و تقلبی یا واقعی بودنشان را تشخیص می دهد.

قوانین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها در سئو وب سایت

تاریخچه جستجو : قطعا متوجه شده اید که سایت هایی که از آنها بازدید می کنید؛ دفعات بعدی دارای رتبه بالاتری در گوگل خواهند بود.

الگوریتم کبوتر: با توجه به محلی که در آن هستید نتایج گوگل تغییر می کنند. گوگل جستجو ها را به صورت محلی انجام می دهد.

گوگل پلاس: سایت هایی که از گوگل پلاس استفاده می کنند و مطالبشان را در گوگل پلاس نشر می دهند؛ دارای رتبه بالاتری هستند.

تعداد کامنت ها : سایت هایی که تعداد کامنت بالایی دارند؛ یک سیگنال مثبت را به گوگل ارسال می کنند.

فاکتور های لینک سازی و سئو وب سایت

لینک های قدیمی: لینک هایی که از دامنه ها و سایت هایی قدیمی گرفته می شوند؛ قوی تر از لینک های دامنه های جدید هستند.

محل لینک در محتوا: لینک های موجود در اوایل محتوا، ارزش کمتری از لینک های انتهای محتوا دارند.

لینک های نوفالو: لینک هایی هستند که گوگل آنها را دنبال نمی کند. توجه به فالو یا نوفالو بودن در سئو وب سایت بسیار اهمیت دارد. برای مثال بهتر است لینک هایی که از تبلیغات گرفته می شود نوفالو باشد.

عامل های وب سایت

محتوا: محتوایی که خودتان تولید کرده باشید رتبه سایت شما را بالا می برد. در عوض محتوای بی کیفیت باعث جریمه شدن وب سایت شما می شود.

صفحه درباره ما: سایت هایی که صفحه تماس با ما درباره ما دارند؛ اگر اطلاعات تماسشان درست باشد؛ در گوگل رتبه بهتری خواهند داشت.

نقشه سایت: نقشه سایت خود را بسازید و آن را به گوگل وبمستر بدهید. نقشه سایت باعث می شود گوگل راحت تر سایت شما را بررسی کند.

استفاده از فیلم های یوتیوب یا آپارات: مطمئن باشد با استفاده از ویدئو های یوتیوب و آپارات، رتبه سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد.

عامل های صفحات وب سایت

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان: این کار در بهینه سازی و سئو وب سایت شما تاثیر زیادی دارد. پس حتما از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید. هرچه کلمه کلیدی در ابتدای عنوان باشد بهتر است.

شروع با کلمه کلیدی: بهتر است در خط اول و یا در پاراگراف اول محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین سعی کنید حداقل در یکی از هدینگ ها از کلمه کلیدی استفاده کنید.

چگالی کلمات کلیدی: هرچه کلمه کلیدی بیشتر در متن مقاله شما پیدا شود بهتر است. اما اگر بیش از اندازه این کار را انجام دهید؛ متضرر خواهید شد.

میزان آپدیت سایت: به روز رسانی و آپدیت مطالب بسیار مهم است. به روز رسانی نباید در حد ویرایش چند کلمه باشد. بلکه مطالبی را اضافه و یا قسمت هایی را حذف کنید.

سئو وب سایت