در این مطلب  طراحی اپلیکیشن موبایل در محیط اندروید با برنامه NIOMATIC توحیح داده می شود.

برنامه نیوماتیک (NIOMATIC) یکی از بهترین برنامه ­های کد نویسی گرافیکی (Visual) در پلتفرم اندروید است. برنامه نویسی در این محیط کاملا گرافیکی صورت می­ گیرد، یعنی نیازی به هیچ دانش کد نویسی و یادگیری طولانی مدت نیست، در ضمن شما درگیر هیچگونه خطای برنامه نویسی و مشکلات زیادی که حین طراحی یک اپلیکیشن حتی خیلی ساده پیش می­ آید، نخواهید شد. موقع برنامه نویسی خواهید دید هر قسمت برنامه نویسی دارای یک بلوک است که یک سری پارامتر ورودی، خروجی، تنظیمات فنی و تنظیمات Visual اون بلوک همانند Constraint layout اندروید استدیو به بهترین و ساده­ ترین شکل ممکن پیاده سازی شده است.

برنامه دارای بلوک­­ های متنوعی است از جمله انواع تایمرهای زمان­بندی Task ها، عملیات­ ریاضی، کار با انواع متغیرها، پردازش صوت و تصویر، ارتباط با سخت افزار تلفن همراه، ماژول­ های ارتباطی نظیر TCP-UDP-Websoket-HTTP (REST)-SMS-Gmail-Telegram، رسم انواع گراف و چارت، دریافت و ساخت JSON، و ماژول های UI با ظاهری عالی و ...

یکی از جذاب­ترین ماژول های این برنامه ماژول PubNub بوده که کار با این برنامه رو واقعا لذت بخش می­کند. با استفاده از این ماژول امکان ذخیره و خواندن اطلاعات از یک دیتابیس آنلاین با حساب شخصی و امنیت بالا و به صورت رایگان البته به صورت محدود وجود داشته که این برنامه را برای کاربرد اینترنت اشیا (IoT)، یکی از محبوب­ترین بحث­های روز تکنولوژی، خیلی ایده آل می­ کند. از کاربردهای این ماژول می ­شود به ساخت دستگاه­ های امنیتی نظیر ردیاب ماهواره­ای خودرو، مانیتورینگ منازل و کنترل و تنظیم دستگاه­های خانگی و حتی صنعتی و غیره نام برد.


نمونه اپلت طراحی شده
نمونه اپلت طراحی شده


بعد از ساخت برنامه این امکان وجود دارد اپلت طراحی شده به اشتراک گذاشته شده و یا آن را رمزنگاری کرد تا دیگران نتوانند برنامه را ویرایش کنند و فقط قابلیت اجرای آن را داشته باشند، از این طریق امکان فروختن اپلت و کاربردهای تجاری آن فراهم می­ شود. برای ساده­ تر شدن اجرای اپلت­ها شرکت نیوماتیک اپلیکیشن جانبی به نام (Runtime - NIO Applet executor) طراحی کرده تا اجرای اپلت­ ها به سادگی تمام اجرا شوند.


اپلت نمایش نرخ ارزهای دیجیتال
اپلت نمایش نرخ ارزهای دیجیتال

برنامه نیوماتیک در Google play اندروید از طریق لینک زیر به صورت رایگان قابل دانلود است.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nio.sdk

لینک برنامه Runtime - NIO Applet executor:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nio.runtime

منبع : ویرگول