امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گرایش مردم به گوشی های موبایل و اینترنت  ,بسیاری از فعالیت های بازاری هم جای خود را به تجارت الکترونیک داده اند که می توان به زبان عامیانه آن را خرید و فروش اینترنتی  نامید. به همین دلیل طراحی سایت تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی 


طراحی سایت های خرید و فروش اینترنتی

در این راستا شرکت های برنامه نویسی و سایت نویسی برای ارائه  محصولات درخور بازار تجارت الکترونیک و هم راستا با نیاز مشتری به رقابت پرداخته اند, که البته شرکت هایی که امنیت سایت ها و خدمات آن ها نسبت به بقیه بالاتر باشد شانس برد بالاتری در بازار پررقابت تجارت الکترونیک را خواهند داشت. چرا که در کنار مزایای خریدوفروش اینترنتی , امکان کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات کارت های بانکی و اطلاعات شخصی خریداران نیز بسیار بالا می باشد.


مزایای سایت های تجارت الکترونیک

همانطور که گفته شد با گرایش مردم به گوشی ها و اینترنت ,خریدوفروش اینترنتی نیز رونق گرفته است اما می توان درکنار این دلایل به موارد زیر نیز اشاره کرد که موجب علاقه مندی و گرایش عام به این تجارت شده است:

1-کاهش ویا حذف رفت و آمد برای مشتری

2-دسترسی به تنوع بالاتر اجناس موردنیاز مشتری

3-اطلاعات کتبی و قابل دسترس در هرزمان برای مشتری

4-صرفه جویی در زمان 

5-دسترسی آسان به فروشگاه های اینترنتی

6-حذف  واسطه ها در امر خریدو فروش و ...


معایب سایت های خرید و فروش اینترنتی

 در کنار مزایای خرید و فروش اینترنتی در مقابل تهدیدهایی در بازار اینترنتی وجود دارد که به چندی از آن ها در اینجا اشاره میکنم:

1-امکان کلاهبرداری از اطلاعات حساب مشتری توسط دزدان و هکرهای اینترنتی

2-امکان تقلبی بودن سایت خرید و فروش اینترنتی

3-امکان عدم هم خوانی جنس انتخاب شده مشتری با جنس تحویل داده شده و...

که برای کم کردن احتمال این تهدیدها حدالامکان بایستی از سایت های معتبر و شناخته شده خرید کرد.


می توان گفت شرکت هایی که در راستای طراحی سایت های خریدوفروش اینترنتی فعالیت دارند اولین و مهم ترین گزینه که در طراحی محصول موردنیاز مشتری باید درنظر داشته باشند ,امنیت سایت می باشد. و شرکت نوپرداز با داشتن تیم حرفه ای و متخصص می تواند امنیت سایت شما را تامین و همچنین پشتیبانی کند.