طراحی وب سایت

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

نگاهی به تاریخچه گوگل

به گمانم امروزه دیگر تصور زندگی بدون گوگل امری ناممکن و سخت باشد. موتور جستجوی گوگل به همراه دیگر سرویس های جذاب این شرکت، نقش مهمی را در زندگی ما بازی می کنند. امروزه نام Google تبدیل به یک فعل شده و مترادف عبارت web search یا جستجوی وب به کار می رود. و بدون شک یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو است.

در ادامه مطلب به مناسبت سالروز تولد این شرکت معظم نگاهی گذرا به لوگوهای تولد این شرکت و تاریخچه محصولات آن خواهیم داشت.

۲۰۰۲ ‫-‬ اولین دودل تولد گوگل



گوگل اولین دودل تولد خود را در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ در صفحه اولش قرار داد. این موتور جستجوی غول پیکر حرف L در کلمه گوگل را به عدد ۴ تغییر داد که نشانه چهارمین سالگرد تولدش بود. همچنین در مقابل حروف oo کیک تولدی قرار داشت که ۴ شمع روی آن روشن بود. گوگل در این سال برخی از محصولات و امکانات مهم خود را رونمایی و عرضه کرد. چیزهایی مانند:

‫-‬ گوگل نیوز
‫-‬ Google APIs
‫-‬ گوگل لبز

۲۰۰۳ ‫-‬ گوگل ۵ ساله می شود



گوگل پنجمین سال تولدش را هم با دودلی شبیه به سال چهارم جشن گرفت. با این تفاوت که حرف G تبدیل به عدد ۵ شده بود و یکی هم به شمع های روی کیک اضافه شده بود. البته گوگل در این سال خوشحال تر هم شده و کلاه بوقی جشن را بر سر گذاشته بود.
گوگل در این سال بلاگر دات کام را خرید و سرویس تبلیغات Google AdSense را راه اندازی کرد.

۲۰۰۴ ‫-‬ گوگل شش سالگی اش را جشن می گیرد



گوگل در دو تولد قبلی مقدار زیادی کیک خورده بود و در تولد ۶ سالگی اش تصمیم گرفت کمی رژیم بگیرد. برای همین در دودل ۶ سالگی خبری از کیک نبود و از دو حرف o یکی تبدیل به عدد ۶ و دیگری بادکنک شده بود. در این سال شرکت تبدیل به سهامی عام شد و ۱۹۶۰۵۰۵۲ سهم را به ارزش هر سهم ۸۳ دلار فروخت. امروزه قیمت هر سهم گوگل تفریبا ۵۳۱ دلار است. سرویس هایی که در این سال رونمایی شدند، عبارتند از:

‫-‬ اورکات
‫-‬ جیمیل
‫-‬ وبلاگ رسمی گوگل
‫-‬ سرویس اس ام اس برای موبایل
‫-‬ Google Scholar
‫-‬ سرویس جستجوی کتاب گوگل
‫-‬ جستجوی دسکتاپ گوگل

۲۰۰۵ ‫-‬ هفت سالگی گوگل




گوگل که در شش سالگی حسابی دلش برای کیک تولد تنگ شده بود، در دودل این سال آن را جبران کرد و بی خیال رژیم و این دردسرها شد. دودل هفت سالگی عبارت بود از هفت تکه کیک شکلاتی و تغییر حرف L به عدد ۷. سال ۲۰۰۵ برای گوگل سرشار از موفقیت و نوآوری بود و تعداد زیادی از سرویس های جذاب اش را در این سال رونمایی کرد:

‫-‬ گوگل مپز
‫-‬ گوگل کد
‫-‬ Google Local برای موبایل
‫-‬ تاریخچه جستجوهای من
‫-‬ AdWords
‫-‬ نسخه موبایل بلاگر
‫-‬ iGoogle
‫-‬ جستجوی وب نسخه موبایل
‫-‬ Google Earth
‫-‬ API نقشه گوگل
‫-‬ مسنجر گوگل تاک
‫-‬ شخصی سازی جستجو
‫-‬ جستجوی وبلاگ گوگل
‫-‬ گوگل ریدر
‫-‬ گوگل آنالایتیکز
‫-‬ Google Transit
‫-‬ نسخه موبایل جیمیل

۲۰۰۶ ‫-‬ هشتمین سال تولد


گوگل در این سال هم رسم قدیمی دودل و کیک را برای روز تولدش ادامه داد. اما تنها یک کیک فنجانی کوچک داشت و حرف G دوم تبدیل به عدد ۸ شده بود. و همچنان سال ادامه موفقیت های گوگل همراه با معرفی برخی از بهترین سرویس ها و امکانات:

‫-‬ پیکاسا
‫-‬ چت درونی جیمیل
‫-‬ نسخه موبایل گوگل نیوز
‫-‬ گوگل فینانس
‫-‬ تقویم گوگل
‫-‬ Google Trends
‫-‬ وب آلبوم پیکاسا
‫-‬ Google Checkout
‫-‬ چهل زبانه شدن جیمیل
‫-‬ اپلیکیشن های گوگل برای دامنه
‫-‬ دانلود رایگان کتاب در جستجوی کتاب گوگل
‫-‬ جستجو در آرشیوهای گوگل نیوز
‫-‬ گوگل داکز
‫-‬ Google Custom Search
‫-‬ Patent Search
‫-‬ خرید یوتیوب

۲۰۰۷ ‫-‬ گوگل نهمین سالگرد تولدش را جشن می گیرد



در دودل نه سالگی گوگل یک جعبه به شکل عدد ۹ و حاوی شکلات که به شیوه زیبایی تزئین شده بود، جایگزین حرف G دوم گردیده بود.از دستاوردهای این سال گوگل می توان به این موارد اشاره کرد:

‫-‬ رونمایی از ۱۱ زبان جدید برای گوگل داکز
‫-‬ آزاد شد ثبت نام در جیمیل برای همگان بدون نیاز به دعوتنامه
‫-‬ اضافه شدن ۸ زبان جدید به سرویس بلاگر
‫-‬ Google Hot Trends
‫-‬ اضافه شدن امکان Street views به سرویس نقشه گوگل
‫-‬ دسترسی به سرویس مپز بر روی آیفون
‫-‬ ارائه خدمات یوتیوب بر روی نه دامنه جدید
‫-‬ عرضه گوگل اپز به ۲۸ زبان
‫-‬ نسخه موبایل سرویس AdSense
‫-‬ اضافه شدن امکان پرزنتیشن (همانند پاور پوینت) به گوگل داکز
‫-‬ معرفی اندروید
‫-‬ ارائه نسخه پریمیر سرویس گوگل اپز
‫-‬ Google Gears

۲۰۰۸ ‫-‬ تولد ۱۰ سالگی ات مبارک



جشن اتمام اولین دهه زندگی بود و گوگل تصمیم گرفت دودل این سال را با استفاده از اولین لوگوی گوگل هنگام افتتاح، طراحی کند. در طول این سال، مهمترین اتفاق برای گوگل معرفی اولین موبایل آندرویدی با نام T‪-‬Mobile G1 بود. البته علاوه بر این، به موفقیت های زیر هم می توان اشاره کرد:

‫-‬ تملک DoubleClick
‫-‬ معرفی گوگل ترنسلیت
‫-‬ Google Friend Connect
‫-‬ Google Health
‫-‬ جیمیل لبز
‫-‬ مرورگر گوگل کروم
‫-‬ ارائه نسخه جدیدی از پیکاسا
‫-‬ ارائه Google Earth برای آی فون

۲۰۰۹ ‫-‬ یازدهمین سال تولد گوگل



در یازدهمین سال تولد، دودل گوگل بسیار ساده بود و تنها به جایگزینی حرف L با عدد ۱۱ بسنده شده بود. به هر حال، خبری از کیک تولد و کلاه و... نبود. دودل کاملا ساده طراحی شده بود تا بگوید این هم یک «سال گوگلی» دیگر است و آنها به سختی کار و تلاش می کنند تا انقلابی در وب به پا کنند.

در این سال گوگل سیستم عامل گوگل کروم را برای نت بوک ها معرفی کرد. گوگل همچنین فعالیتش را در تویتر با تویت کردن دنباله ای از ۰ و ۱ ها شروع کرد که نشان دهنده عبارت «I’m feeling lucky» بود.

در ۱۴ می همان سال گوگل به دلیل بار ترافیکی در یکی از سرورهای آسیایی برای چند ساعت قطع بود. گوگل بعد از رفع مشکل به صورت رسمی در وبلاگش از کاربران عذرخواهی کرد. برخی از موفقیت های گوگل در سال ۲۰۰۹ بدین شرح بود:

‫-‬ Google Voice
‫-‬ Google Ventures
‫-‬ مرکز انتخابات هند گوگل
‫-‬ طراحی مجدد سرویس گوگل لبز
‫-‬ سرویس اسکای مپ برای اندروید
‫-‬ پیش نمایش سرویس Google Wave
‫-‬ خروج سرویس های جیمیل، گوگل کلندر، گوگل داکز و گوگل تاک از مرحله بتا
‫-‬ اضافه شدن ماه به Google Earth

۲۰۱۰ ‫-‬ گوگل ۱۲ سالگی اش را جشن می گیرد



حالا دیگر گوگل به بخشی از زندگی هر انسان تبدیل شده است. دودل تولد دوازدهمین سال گوگل شمعی است که جایگزین حرف L در لوگو شده است. این دودل توسط هنرمند آمریکایی، Wayne Thiebaud نقاشی شد. این هنرمند برای نقاشی هایش از کیک ها و بستنی ها و اسباب بازی ها مشهور است.

و گوگل در این سال:
‫-‬ رونمایی گوشی نکسوس وان
‫-‬ کاربران امکان یافتند که انواع مختلف فایل را در گوگل داکز وارد کنند
‫-‬ گوگل باز
‫-‬ خرید Picnik
‫-‬ فروشگاه اپلیکیشن های گوگل
‫-‬ Google Places
‫-‬ معرفی Google TV
‫-‬ Priority Inbox برای جیمیل
‫-‬ امکان استفاده از دستورات صوتی در اندروید
‫-‬ Real-time Search
‫-‬ Google Instant
‫-‬ پروژه 100^10
‫-‬ وارد شدن درختان سه بعدی در Google Earth
‫-‬ فروشگاه کتاب الکترونیک گوگل
‫-‬ عرضه نسخه نان زنجبیلی اندروید
‫-‬ معرفی نت بوک های سیستم عامل کروم

‫...‬ و این داستان همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمید آزاد

فریمورک چیست و چه مزایایی دارد ؟

فریمورک به عنوان یک قالب یا الگوی پیش ساخته است که بیشتر ویژگی‌های معمول و تکراری را مدیریت می‌کند.
فریمورک با هدف کمک به طراحان و توسعه دهندگان به منظور ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد برای پروژه‌هایشان تمرکز دارد و باعث می شود نیاز به بازنویسی بسیاری از کدهای تکراری که در بیشتر برنامه‌ها مورد نیاز هستند از بین برود. همچنین فریم ورک‌ها کمک می‌کنند سرعت توسعه افزایش یافته، امنیت بالا رود و همچنین باعث بهبود توسعه پذیری کدها می شود. بنابراین یک فریم ورک به برنامه نویسان کمک می‌کند کدهای کمتری بنویسند و در زمان کمتر به نتیجه بهتر برسند.

انواع فریمورک های برنامه نویسی

برنامه‌نویسان فارغ از زبان برنامه‌نویسی که با آن فعالیت می‌کنند با فریم ورک‌های برنامه‌نویسی نیز مواجهند. این فریم ورک‌ها مجموعه‌ای کدهای از پیش آماده، کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و قوانین توسعه‌ی نرم‌افزار هستند.
برای طراحی سایت با زبان php فریم ورک‌های گوناگونی وجود دارند. فریم ورک‌هایی مانند Symfony، CakePHP، Zend و Laravel از این دست هستند. این فریم‌ورک‌ها به برنامه‌نویسان کمک می‌کنند بسیاری از کدهای تکراری که در بیشتر برنامه‌ها مورد نیاز هستند را بازنویسی نکنند.

مزایای استفاه از فریمورک

بالا رفتن سرعت انجام کار: با استفاده از فریم‌ورک‌ها بهره‌وری خودتان را بالا می‌برید و اشتباهات رایج را انجام نمی‌دهید.
نرمال سازی کد‌های استفاده شده: با استفاده از فریم‌ورک‌ها کد‌های خود را کاملا نرمال سازی می‌کنید و به صورت پیش فرض از کلاس‌ها و کد‌های معتبر استفاده می‌کنید، این کار باعث می‌شود که در پروژه‌های مختلف خود از کلاس‌های یکسانی استفاده کنید .
انجام کار‌های تیمی: با استفاده از فریم‌ورک‌ها کار‌های تیمی را بهتر می‌توانید انجام دهید.

معایب استفاه از فریمورک

نیاز به زمان: اغلب طراحان نیاز به مقداری زمان دارند تا نحوه کار با فریم‌ورک‌ها را یاد بگیرند.
راحتی بیشتر سودجویان: همیشه افرادی هستند که کاری جز کپی کردن طرح‌های دیگران بلد نیستند! شاید بد‌ترین عیب استفاده از فریم‌ورک‌ها این باشد که این دسته از افراد به نحوه طراحی شما آشنا می‌شوند و کپی زدن طرح‌های شما برای آن‌ها بسیار ساده و راحت می‌شود.
عدم آشنایی کامل با تمامی عناصر استفاده شده: با طراحی یک سایت از پایه شما می‌توانید درکی از طراحی وب پیدا کنید که به جرات می‌توان گفت در هیچ کتاب آموزشی نمی‌توانید آن را یاد بگیرید و هیچ کسی نیز نمی‌تواند برای شما آن را تشریح کند. وقتی فردی در مورد ساختار صفحه از شما سوالی می‌پرسد، به سادگی می‌توانید به سوالش پاسخ دهید چرا که شما با ساختار صفحه کاملا آشنایی دارید.
وقتی از فریم ورک‌ها استفاده می‌کنید، طبیعتا با مواردی از پیش تعیین شده روبرو می‌شوید که شاید بعضی از آن‌ها برای شما قابل درک نباشد و شما نیز به خود این زحمت را ندهید که به دنبال یادگیری آن بروید و فقط از آن در کار خود استفاده می‌کنید.
به ارث بردن باگ‌های دیگران: این روز‌ها هیچ کاری بدون نقص نیست، هیچ فریم ورکی بهترین نیست و هیچ طرحی بر‌ترین طرح نیست. اگر شما طرحی را از صفر کار کنید، مطمئنا در آن مشکلاتی وجود خواهد داشت. فرق آن با زمانی که شما از فریم‌ورک استفاده می‌کنید آن است که در مورد اول شما اشتباهات خودتان را باید پیدا و تصحیح کنید و با این کار دیگر آن را تکرار نخواهید کرد، اما در مورد دوم ممکن است اشتباهات دیگران را به ارث ببرید و مجبور باشید اشتباهاتی که شاید هیچ وقت مرتکب آن‌ها نمی‌شدید را تصحیح کنید!

آیا استفاده از فریم ورک در برنامه‌نویسی خوب است ؟

اگر بخواهیم پاسخی کلی به این سوال بدهیم، پاسخ مثبت خواهد بود. زیرا در اغلب موارد مزایای فریم ورک بر معایب آن ارجحیت دارد. به دلیل مزایای زیادی که استفاده از فریم ورک ها دارند از جمله کاهش زمان توسعه و افزایش قابلیت توسعه‌پذیری استفاده از آنها را توصیه می کنیم . همچنین در مورد فریم ورک‌های تحت سیستم‌عامل مانند دات نت و جاوا، نوشتن یک باره و اجرا روی چندین سیستم‌عامل از نظر اقتصادی بسیار پر اهمیت هستند.
به جز در مواردی خاص و برای کاربردهای ویژه، برنامه‌نویسی و طراحی سایت با فریم ورک گزینه‌ای هوشمندانه است.
اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی و انتخاب صحیح فریم ورک مناسب است که به دانش و تجربه‌ی زیادی نیازمند است.
البته بسیاری از توسعه دهندگان وب با تجربه، با استفاده از فریم ورک‌ها وبسایت را ایجاد می‌کنند. بسته به اینکه یک فرد یا یک تیم سایت را ایجاد می‌کند، آنها تصمیم می‌گیرند که از چه زبانی استفاده کنند، کدام الگو را برای اعمال طراحی کنند، نحوه نوشتن کد و بسیاری از جنبه‌های دیگر را در نظر می‌گیرند. بسته به تمام این عوامل، توسعه دهندگان تصمیم می‌گیرند آیا باید از فریم ورک استفاده کنند یا نه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

هر آنچه باید در مورد HTTPS و تاثیر آن در سئو بدانید

گوگل به به طور متناوب فاکتور های جدیدی را به عوامل رتبه بندی خود اضافه می‌کند. در این میان در چند سال اخیر  استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS همواره مورد بحث بوده است. اما چندی پیش کوگل رسما اعلام کرد که استفاده از این پروتکل باعث بهبود رتبه‌ی سایت در این موتور جستجوگر خواهد شد. در این متن می‌خواهم به تاثیر HTTPS برروی نتایج جست‌وجو و رتبه وب‌سایت شما بپردازم.

اول از هر چیز باید بدانید که HTTPS مانند سایر عوامل رتبه بندی که پیش از این گوگل از آنها استفاده می‌کرد نیست و استفاده از آن نیاز به تخصص، ریسک و البته هزینه دارد. البته این همه خطرپذیری و ریسک بی‌دستمزد هم نخواهد بود و علاوه بر افزایش امنیت، باعث ارجاع بهتر داده ها و همچنین بهبود رتبه‌ی شما در موتور های جستجو می‌شود.

به نظر می‌رسد تصمیم گوگل برای دخیل کردن این پروتکل در فاکتور های رتبه بندی با بازخورد مثبتی هم از طرف وب مستر ها مواجه شده و بر طبق نظرسنجی وبسایت معتبر سئو موز، ۲۴ درصد وبمسترها اعلام کردند که بزودی به این پروتکل کوچ خواهند کرد و ۱۷ درصد آنها نیز گفته‌اند که درحال استفاده از این پروتکل هستند.

https

مت کاتس، مدیر بخش اسپم گوگل هم در سال ۲۰۱۴ با انتشار توییتی، تاثیر HTTPS در سئو را تایید کرد.

مزیت های مهاجرت به HTTPS چیست؟

افزایش ارجاع داده ها، امنیت بیشتر و البته یکی از فاکتور های تاثیرگذار در رتبه بندی یک وبسایت از مهم‌ترین مزیت های این پروتکل به شمار می‌آیند که البته تا به امروز نقش امنیتی آن بیشتر از سایر موارد به چشم آمده است. بسیاری از افراد عقیده دارند که فقط وبسایت هایی که اطلاعات افراد را در خود دارند (مانند بانک ها، سرویس های خدماتی، سرویس های ایمیلی و…) باید از این پروتکل امن استفاده کنند. اما این حرف صحیح نیست و حتی وبسایت هایی که محتوای صرف هم ارائه می‌دهند می‌توانند و البته شاید بهتر باشد بگویم “باید” از این پروتکل استفاده کنند.

مهاجرت به HTTPS چه معایبی دارد؟

در بالا شما مزیت های مهاجرت به HTTPS را خواندید و شاید شدیدا مشتقاق شده‌اید که به این پروتکل کوچ کنید. اما کمی صبر کنید!! استفاده از این پروتکل چندان هم ساده نیست و شاید مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین معایب استفاده از این پروتکل می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱-دشواری‌های فنی برای انتقال و جابه‌جایی به این پروتکل

۲-کاهش سرعت بارگذاری (البته بیشتر به خاطر مشکلات و محدودیت‌های اینترنت ایران)

۳-گران بودن هزینه راه‌اندازی و خریداری Certificate

آیا استفاده از HTTPS باعث بهبود رتبه سایت می‌شود؟

پاسخ این سوال مثبت است. اما باید این را هم بدانید که تاثیر HTTPS در رتبه بندی چندان هم زیاد نیست و حتی شاید بهتر باشد از تاثیر آن چشم پوشی کنید. گوگل در این باره می‌گوید:

در حال حاضر تاثیر HTTPS کمتر از ۱ درصد است و از اهمیت کمتری نسبت به دیگر فاکتور های رتبه بندی مانند محتوای با کیفیت برخوردار است. با این حال ما به وبمسترها برای مهاجرت به این پروتکل فرصت می‌دهیم و ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تصمیم به تقویت تاثیرگذاری آن بگیریم.

خب حالا آیا باز هم می‌خواهید به HTTPS کوچ کنید یاخیر؟ پاسخ های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به غیر از HTTPS، گوگل از فاکتور های دیگری هم برای رتبه بندی وبسایت ها استفاده می‌کند که تاثیر آنها به مراتب از این پروتکل بیشتر است که از مهم‌ترین و تاثیر‌گذارترین آنها می‌توان به محتوای باکیفیت و لینک بیلدینگ صحیح اشاره کرد. اما همانطور که در نقل قول بالا هم گفتم گوگل وعده داده است که ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تاثیر این پروتکل امن را در الگوریتم های رتبه بندی اش را افزایش دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

طراحی وب سایت در استان مازندران

با توجه به وضعیت اقتصادی و گردشگری استان مازندران که بیان شد. این استان از پتانسیل بالایی برای ایجاد انواع مشاغل و کسب و کار برخوردار است. بهتر است تمامی بخش های این استان با طراحی وب سایت برای خود، به رشد و پیشرفت کسب و کارشان کمک کنند. زیرا برای ارائه خدمات بهتر به خصوص به مردم سایر شهرهای ایران و جذب گردشگران، طراحی یک سایت مناسب برای کسب و کارها ضروری است. به خصوص در عصر ما که تکنولوژی و اینترنت حرف اول را در تمامی فعالیت ها می زند.

اهمیت طراحی سایت در مازندران

با توجه به فعالیت گسترده شرکت های توریستی و گردشگری در استان مازندران، شغل طراحی سایت به یکی از پر رونق ترین مشاغل مازندران تبدیل شده است. قطعا طراحی وبسایتی مناسب سبب افزایش مشتریان کسب و کار ها در شمال کشور می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

وضعیت اقتصاد استان مازندران

همانطور که گفته شد استان مازندران به علت همجواری با کشورهای همسایه، و کشتیرانی در دریای خزر در زمینه های مختلف با این کشورهای هم مرز در ارتباط است. همین موضوع سبب شده زیربنایی برای داد و ستد کالا با کشورهای هم مرز توسط مردم در این استان شکل بگیرد و کمک شایانی به بهتر شدن اوضاع کسب و کار و اقتصاد این استان شود. یک عامل تاثیرگذار دیگر در اقتصاد استان مازندران آب و هوای بسیار مطلوب و معتدل و همجواری با استان تهران است که سبب شده این استان بسیار توریست پذیر باشد. توریست پذیر بودن این استان نیز باعث رونق صنایع دستی و صنایع غذایی به خصوص صنایع غذایی سنتی شده است. به علاوه شالیکاری و تولید بخشی از برنج کشور و همچنین باغداری به خصوص در زمینه تولید مرکبات باعث شده این استان از لحاظ کشاورزی نیز جایگاه مناسبی داشته باشد.

مازندران یکی از استان های شمالی ایران است که در جوار دریای خزر قرار دارد. مرکز این استان شهر ساری است. همچنین مارندران یکی از شهرهای پرجمعیت ایران به شمار می آید. به علت قرار گرفتن این استان در کنار دریای خزر، مازندران از آب و هوایی خوب و معتدل برخوردار است. این آب و هوای خوب و پوشش گیاهی زیبا سبب شده این شهر از توریست پذیرترین شهرهای ایران باشد. باغداری و شالیکاری نیز در این استان رونق دارد. استان مازندران با 4 کشور آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان مرز آبی دارد و کشتیرانی در دریای مازندران سبب بهبود اقتصاد این استان شده است.

وضعیت تاریخی و گردشگری استان مازندران

استان مازندران یکی از مراکز گردشگری ایران به شمار می آید. آب و هوا و پوشش گیاهی به همراه ساحل زیبای دریای خزر باعث شده است که در تمامی فصول سال به خصوص بهار و تابستان، این استان پذیرای مهمانان خود از سایر شهرها باشد. همچنین در استان مازندران آثار باستانی زیادی وجود دارند که گردشگران می توانند از آن ها بازدید کنند. از جمله این آثار تاریخی زیبا می توان به برج رسکت در ساری، تپه تاریخی گوهر تپه، حمام اشرف آمل و ... اشاره کرد. همچنین جاذبه های طبیعی بسیاری که این استان دارد از جمله دریا، جنگل های انبوه و رودخانه و آبشارهای فراوان مازندارن را به قطب توریستی کشور تبدیل کرده است. به همین جهت طراحی وب سایت استان مازندران اهمیت بالایی پیدا کرده است.

جهت سفارش طراحی سایت در مازندران با ما در تماس باشید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

تبلیغات گوگل یا سئو، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

به عنوان مدیر یک کسب و کار شاید انتخاب سرمایه گذاری بین دو گزینه سئو و تبلیغات گوگل ، برای تحقق استراتژی های بازاریابی اینترنتی شما دشوار باشد.

برای تبلیغات گوگل، شما در ابتدا هزینه‌ای را به حساب گوگل واریز می کنید تا گوگل وب سایت شما را در صدر لیست نتایج جستجو قرار دهد. از آن به بعد، پس از هر کلیک بازدیدکنندگان بر روی تبلیغات شما، از هزینه اولیه کم می‌شود تا اینکه به صفر برسد. وقتی هزینه اولیه شما به صفر رسید، همه چیز مشابه وقتی می شود که شما هنوز هزینه ای برای تبلیغات گوگل نپرداخته بودید و دیگر در صدر لیست نتایج جستجو قرار نخواهید گرفت.

سئو، ترکیبی از تخصص فنی، برنامه ریزی برای افزایش ترافیک، رتبه و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. موتورهای جستجو از الگوریتم های بخصوصی برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. شما می توانید با رعایت اصول موردنظر در الگوریتم های موتورهای جستجو و بدون پرداخت هزینه، رتبه وب سایت خود را بهبود دهید.

متاوب مزایا و معایب سئو و تبلیغات گوگل را به شما معرفی می کند تا بتوانید گزینه مناسبی را برای سرمایه گذاری در راستای رشد کسب و کارتان انتخاب کنید.

تبلیغات گوگل

سئو :

افزایش ترافیک و اعتبار وب‌سایت با صبر و شکیبایی

یکی از منابع اصلی بازدید از وب سایت ها، ترافیک طبیعی ورودی از موتورهای جستجو است. با استفاده از استراتژی های بهینه سازی وب سایت تجاری، موتورهای جستجو ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند. وقتی که کاربران، وب سایت شما را در رده های بالای لیست نتایج جستجو ببینند، احساس بهتری نسبت به برند تجاری شما پیدا می کنند. همین امر بر محبوبیت کسب و کار شما می افزاید. توجه داشته باشید که شما یک شبه از طریق سئو نمی توانید ترافیک ورودی و رتبه وب سایت خود را بالا ببرید. برای اینکه موتورهای جستجو به اطلاعات لازم از بهینه بودن وب سایت شما پی ببرند، زمان زیادی لازم است.

پایداری رتبه سایت در لیست نتایج

برخلاف تبلیغات گوگل که با اتمام هزینه، رتبه وب سایت شما به حالت اولیه برمی گردد، سئو به شما کمک می کند که همواره ترافیک طبیعی وب سایت خود را بالا ببرید و به رشد کسب و کارتان بیافزایید. وقتی رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل رتبه خوبی باشد و از ترافیک بالایی برخوردار باشید، بر اساس اصول و قواعد گوگل، رقبای شما حتی با پرداخت هزینه هم نخواهند توانست با تبلیغات گوگل، جایگاه شما را تصاحب کنند. در واقع برای گوگل هم اهمیت دارد که ابتدا سایت های با کیفیت را در نتایج جستجو برای کاربران نمایش دهد.

سئو به تخصص فنی، خلاقیت و عناصر زیادی نیاز دارد که آنرا پیچیده می کند. بدون اطلاع از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و استراتژی های مورد نیاز، تلاش های شما بی فایده خواهد بود. سئو پیچیدگی خاص خود را دارد و به موارد زیادی وابسته است. شما باید دانش آن را داشته باشید و از همه جنبه های آن آگاه باشید تا هزینه و وقت خود را بیهوده تلف نکنید. توصیه متاوب به شما این است که از تیم های حرفه ای سئو در این زمینه استفاده کنید تا به بهترین نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در وب سایت تجاری خود برسید.

 

تبلیغات گوگل :

افزایش سریع، اما موقتی رتبه سایت در تبلیغات گوگل

با استفاده از تبلیغات گوگل، می توانید کلیدواژه هایی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. سپس اگر کاربران درباره کلید واژه های انتخابی شما جستجو کنند، موتورهای جستجو وب سایت شما را به آنها نمایش خواهند داد. با توجه به میزان پرداختی به ازای هر کلیک و کیفیت وب سایت شما، موتورهای جستجو جایگاه وب سایت شما را در رتبه بندی تعیین می کنند. اگر شما اطلاعات کافی از تبلیغات گوگل نداشته باشید، ممکن است سرمایه گذاری مناسبی انجام ندهید. اگر از کلمات کلیدی با رقابت و هزینه بالا به ازای هر کلیک استفاده کنید، نیاز به بودجه بیشتری خواهید داشت. به این نکته توجه داشته باشید که خدمات تبلیغات گوگل به محض به اتمام رسیدن سرمایه اختصاص داده شده، متوقف خواهد شد!!

نمایش هدفمند در لیست نتایج

تبلیغات گوگل به شما این امکان را می دهد که با توجه به دستگاه هوشمند کاربر (نوع سیستم عامل، نوع گوشی، نوع تبلت و یا رایانه)، کلمات کلیدی، زبان، زمان و مکان مورد نظر خود، مخاطبان هدف خود را بیابید. این امر به شما کمک می کند تا خدمات و محصولات خود را در معرض نمایش مخاطبان هدف قرار دهید. شما برای بهبود کسب و کار خود لازم است است که به طور مستمر بر گزارشاتی که گوگل از کاربران هدف شما جمع آوری کرده است، نظارت داشته باشید تا در صورت نیاز تغییرات و یا اصلاحات جدیدی را در روند تبلیغات خود لحاظ کنید.

 

نتیجه گیری

اگر کمپین کوتاه مدتی دارید و میزان سرمایه گذاری برایتان آنچنان مهم نیست از تبلیغات گوگل استفاده کنید. همچنین اگر عرصه رقابت در کلیدواژه های موردنظر شما بسیار سخت باشد، نتیجه بخشی سئو زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود، پس پیشنهاد می کنیم از تبلیغات گوگل استفاده کنید تا بازار رقابتی را از دست ندهید. سئو زمان‌بر خواهد بود، اما نتیجه حاصل شده از سئو پشتوانه ای قوی برای موفقیت کسب و کار به شمار می رود. شما با استفاده از سئو می‌توانید کیفیت و اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و در بلندمدت نتایج خیره کننده ای بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

سئو ویدیو: 9 روش برای سئو ویدیو های سایت در موتور های جستجو

آیا شما پول و وقت خود را صرف تهیه و تولید ویدیو کرده اید، اما ویدیو های سایت شما به خوبی در موتور های جستجو رتبه بندی نمی شوند؟ چه اتفاقی افتاده است؟

چند سالی هست که روش های سئو دست خوش تغییرات گسترده ای شده است، اما سئو ویدیو کمی با روش های معمولیسئو تفاوت دارد و ما در این مقاله توصیه های خوبی را در این زمین برای شما خواهیم داشت.

سئو ویدیو چیست؟

سئو (SEO) در حقیقت بهینه سازی ویدیو شما برای نشان دادن و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. استراتژی های بهینه سازی زیادی وجود دارند تا ویدیوهای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشند که این مقاله در آن قرار دارد.

کسب رتبه مناسب ویدیو در موتور های جستجو

در سال های گذشته ویدیو مارکتینگ رشد چشم گیری داشته است. هنگامی که بازاریابان در اواخر سال 2000 شروع به دست گرفتن دوربین های DSLR کردند، فیلم های خود را به راحتی تولید می کردند و به صورت آنلاین (به لطف یوتیوب) آن ها را به اشتراک می گذاشتند.

در حال حاضر ما نمی توانیم بدون تماشای ویدیو، اینترنت را مرور کنیم و همه ما در جیب های خود با تلفن های همراهی داریم که توانایی فیلم برداری با کیفیت بالایی را دارند. به گفته فیل، با انفجار ویدئویی، کسب رتبه در نتایج جستجو جهانی سخت تر از قبل شده است.

سئو ویدیو سایت 

فیل می گوید: "همه وب سایت ها می توانند در تب ویدیو گوگل رتبه بندی شوند، اما همه نمی توانند در جستجوها رتبه های برتر را کسب کنند."

کسب رتبه مناسب ویدیو در موتور های جستجو ارتباط بسیار نزدیکی با قدرت (authority) سایت، مطلبی که روی آن تمرکز کرده اید و نحوه رتبه بندی ویدیو های مرتبط شما خواهد داشت. 

9 روش برای سئو سایت در موتور های جستجو

پلت فرم میزبانی ویدئو مناسبی را انتخاب کنید

با توجه به گفته های فیل، هنگام انتخاب پلتفرم میزبانی ویدیو، باید دلایل اینکه چرا می خواهید ویدیوهای شما رتبه بندی شوند را در نظر بگیرید. آیا شما ویدیو خود را برای این بهینه سازی کرده اید تا ترافیک سایت بیشتری کسب کنید؟ آیا هدف شما برندینک و معروف شدن نام تجاری است؟

اگر هدف اصلی شما کسب ترافیک ورودی بیشتر و آگاهی بیشتر مردم از برند شما هست می توانید ویدیو های خود را در یوتیوب و Vimeo انتشار دهید. اما چیزی که در این پلتفرم های جدید اهمیت زیادی دارد این است که ممکن است بیشتر ترافیک به جای سایت شما نصیب وب سایت آن ها شوند و همچنین با ارائه ویدیو های مرتبطی که این پلتفرم ها به بازدید کنندگان نمایش می دهند ممکن است ویدیو شما در دریایی از مطالب مرتبط گم شود.

پلتفرم ویدیو 

بنابراین سعی کنید از پلتفرم هایی استفاده کنید که ساختار schema و سایت مپ مناسبی را برای ویدیو ها ایجاد کرده باشند.

ایجاد رونوشت برای ویدیو

همانطور که در فیسبوک خود در حال پیمایش هستید، احتمالا ویدیو های مختلف با کپشن های متفاوتی در کنار آن را مشاهده کرده اید. بنابراین از این طریق شما بدون ایجاد مزاحمتی قادر به تماشا ویدیو مورد نظر خود خواهید بود. متنی که در کنار ویدیو شما ظاهر می شود به عنوان رونوشت ویدیو شناخته می شود. 

رونوشت ویدیو 

رونوشت های ویدیویی نه تنها ویدیوهای شما را برای مخاطبان بیشتر قابل دسترس می سازند، بلکه از طریق متن های اضافی در صفحه، ویدیوهای شما توسط ربات های موتور های جستجو بهتر قابل درک هستند.
فیلیپ می گوید: "رونوشت ها به صورت کپی صفحه عمل می کنند". بهتر است هنگامی که ویدیو های شما طولانی تر است تمرکز بیشتری را روی رونوشت ها بگذارید.

مطمئن شوید که تصویر کوچک در سایت شما جذاب هستند

تصاویر کوچک سایت 

زمانی که گوگل ویدیو شما را ایندکس می کند تصویر بند انگشتی ویدیو شما هست که توسط جستجوگر به مخاطبان نشان داده می شود. بنابراین نقش مهمی در این که آیا افراد روی آن کلیک می کنند یا نه خواهد داشت. لازم است که تصاویر شما قانع کننده و مرتبط باشد و در کل همه چیز در زیبا به نظر برسد!

توجه به عنوان و توضیحات ویدیو

عنوان ویدیو 

همانطور که برای پست وبلاگ ها انجام می دادیم، عنوان و توضیحات نقش مهمی را در رتبه بندی ویدیو ها بازی می کنند. زمان خود را صرف ساختن عناوین و توضیحات جذاب برای ویدیو خود کنید. تحقیقات را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی که افراد در جستجوی آن هستند را هدف قرار داده اید.

اطمینان حاصل کنید که بقیه بخش های صفحه با ویدیو شما مرتبط است و برای موتور های جستجو بهینه سازی شده است

شما نمیتوانید به طور کامل بر روی بهینه سازی ویدیو خود تکیه کنید تا بتوانید در نتایج برتر موتور های جستجو قرار بگیرید. اگر برای شما مهم نباشد که محتوا صفحه سایت شما برای موتور های جستجو بهینه شده باشد یا خیر، موتور های جستجو نیز سایت شما را در رتبه های برتر قرار نخواهند داد.

فیل می گوید: "اگر ویدیو شما رتبه بندی نداشته باشد، می تواند به این دلیل باشد که صفحه شما بسیار وحشتناک است."

قرار دادن Embed برای ویدیو

قرار دادن ویدیو در بالای سایت 

فیل می گوید: "گوگل معمولا فقط یک ویدیو در هر صفحه را ایندکس می کند." اگر از چندین ویدیو در یک صفحه استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که ویدیو مورد نظر شما بالاتر است.

بیشترین تمرکز صفحه روی ویدیو شما باشد

بار ها و بار ها من وب سایت هایی را دیدم که ویدیو را پنهان کرده اند یا در بخش پایین سایت قرار داده اند، بنابراین کاربران باید مسیر و اسکرول را حرکت دهند و تا زمانی که بتوانند به ویدیو برسند. این به طور طبیعی منجر به پخش کمتر آن می شود، زیرا مردم نمی خواهند از مسیرخود برای مشاهده کردن ویدیو خارج شوند.

فیل، می گوید: "اگر ویدیو پنهان یا جاسازی شده در پایین صفحه قرار گیرد، احتمال رتبه بندی سایت شما به سرعت کاهش می یابد".

بهترین راه افزایش بازدید و رتبه بندی بهتر ویدیو شما این است که آن را به تمرکز صفحه ببرید. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر نگاه کنید.

سئو 

یک ویدیو را در چندین محل به اشتراک نگذارید

آیا شما تا به حال با خودتان بازی تنیس انجام داده اید؟ این دقیقا همان کاری است که شما با جاسازی ویدیو خود در چندین صفحه انجام می دهید. از این امر اجتناب کنید زیرا در رقابت با خودتان هیچ حسابی وجود ندارد.

فیلیپ می گوید: "اگر صفحه و ویدیو شما هر دو مربوط به یکدیگر باشند، و شما امیدوار هستید تا صفحه و ویدیو شما رتبه بندی شود، جای تعجب نیست که ویدیو در جایی دیگر وجود دارد. در حقیقت شما در برابر خودتان رقابت می کنید، که غیر منطقی است".

برای ترویج ویدیو خود فقط به سئو تکیه نکنید

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که سئو قابل اعتماد نیست. گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد و با تکیه بر ربات های جستجو برای رتبه بندی فیلم های شما استفاده می کند. این یک استراتژی سازگار برای تضمین دیده شدن ویدیوهای شما نیست.

فیل می گوید: "سئو کنترل سختی دارد و به طور مداوم تغییر می کنند، بنابراین اگر واقعا کلیک و بیننده های بیشتری را برای ویدیو های خود می خواهید، سرمایه گذاری در تبلیغات ویدیویی پولی یک مسیر استراتژیک است."

سئو حرفه ای 

تبلیغات فیس بوک یک راه عالی (و مقرون به صرفه) برای ترویج محتوای ویدیویی است.

مکان های زیادی مانند فیس بوک و توییتر وجود دارند که می توانید برای تبلیغ ویدیو خود از آن ها استفاده کنید. شما همچنین می توانید سایر استراتژی های رایگان را نیز  امتحان کنید، مانند داشتن شرکای تبلیغاتی در فیلم ها.

به نظر شما چه روش های دیگری وجود دارند که مفید هستند؟ بی صبرانه منتظر دریافت نظرات شما هستم.

برگرفته از سایت wordstream

ترجمه از nopardazco.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

خرید خدمات آموزشی به چه معناست؟

به گزارش افکارنیوز، مطابق برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.

در قالب این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سال‌های اخیر اجرا می‌شود، موسس با دریافت سرانه آموزشی دانش‌آموزان را که اکثرا در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش‌وپرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

در روزهای اخیر سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه با مدیران کل این وزارتخانه راه نجات آموزش وپرورش را توسعه مشارکت‌های غیردولتی دانسته و در این رابطه گفته است: باید به سمت خرید خدمات آموزشی برویم واین یک انتخاب نیست بلکه با شرایط فعلی مجبور به استفاده از بخش‌های غیر دولتی در فرآیند آموزشی هستیم.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی در خصوص میزان موفقیت طرح خرید خدمات آموزشی عنوان کرده است: این طرح موفق است و در مناطقی که آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیرو مواجه است بسیار کمک کرده به ویژه این طرح توانسته بسیاری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یا دانش‌آموزانی را که به دلیل حساسیت‌های قومی و مذهبی در استان‌هایی همانند سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کرمان قادر به ادامه تحصیل نبوده‌اند، جذب کرده و تحت پوشش قرار دهد.

در همین رابطه محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی را در کشور به رسیمت شناخته‌ایم و در این رابطه قانون هم وجود دارد، گفت: حاکمیت باید اولویت را به مدارس دولتی بدهد و با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستیم اما با کیفی سازی این مدارس در چارچوب قوانین کشور موافقیم.

وی افزود: برنامه ششم توسعه نشان از این دارد که مجلس با حرکت آموزش‌وپرورش به سمت خصوصی مخالف است اما در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده که امکان ایجاد مدرسه نیست اجازه خرید خدمت آموزشی وجود دارد و در چند سال گذشته حرکت نادرستی در آموزش‌وپرورش تحت عنوان بسته حمایتی شکل گرفت که مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کردند و این موضوع در تضاد با قوانین کشور است که مجلس در قوانین مصوب بعدی آن را رد کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: واگذاری مدارس دولتی تحت عنوان بسته حمایتی اشتباه است و در این طرح مدارس دولتی را به بخش خصوصی سپردند یعنی مکان مدرسه را به آنها واگذار کردند تا معلم بیاورند و مدرسه را اداره کنند در این طرح مدرسه دولتی دایر را برای اداره به بخش خصوصی واگذار کردند که این مسئله با قوانین کشور سازگار نبود و به دیوان محاسبات اعلام کرده‌ایم تا موضوع را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: خرید خدمات آموزشی به معنای واگذاری مدرسه دولتی نیست بلکه در مناطق محروم که امکان ایجاد مدرسه دولتی نیست از ظرفیت مدارس غیردولتی استفاده شود تا دانش‌آموزان لازم التعلیم از تحصیل محروم نشوند.

زاهدی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در مقطعی به صورت سلیقه‌ای بسته حمایتی را عملیاتی کرد و در قانونی که در مجلس مصوب کردیم، واگذاری مدارس دولتی ممنوع شد و در بحث خرید خدمات آموزشی روش و مکانیزم اجرای آن را در مناطق خاص تعریف کردیم؛  آموزش وپرورش همواره دچار مشکلات اجرایی است و بسیاری از مسئولان سیاسی هستند تا فرد کارآمد فرهنگی یعنی کارآمدی مسئولان انتخاب شده بیشتر در حوزه سیاسی است و وزیر آموزش‌وپرورش باید به روش بد انتخاب مدیران توجه داشته باشد و افرادی را که دغدغه تعلیم و تربیت دارند انتخاب کند تا افرادی که اولویت اصلی آنها برنامه‌های سیاسی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکید داریم آموزش‌وپرورش برخی ساختمان‌ها و زمین‌های مازاد خود را بفروشد و این مسئله به نفع آموزش‌وپرورش است که تحت عنوان تدبیل به احسن کردن از آن یاد می‌کنیم از سوی دیگر در برخی روستاها به دلیل مهاجرت تعداد دانش‌آموزان بسیار کم شده و مدرسه دایر نیست در چنین شرایطی می‌توان برای تحت پوشش بردن دانش‌آموزان این مدرسه را بخش خصوص داد اما در مناطقی که مدرسه دولتی دایر است حق واگذاری ندارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

معرفی حرفه ای ترین اپلیکیشن های خبری دنیا

هنوز هم استفاده از روزنامه و مجلات برای آگاهی از اخبار و اطلاعات جدید رواج دارد. اما با گسترش اینترنت و فضای مجازی منابع خبری متعددی برای اطلاع از اخبار روزانه وجود دارد. خیلی از کاربران اینترنت با استفاده از سایت ها و حتی شبکه های اجتماعی از اخبار مختلف آگاه می شوند. اما مشکلی که وجود دارد این است که همه ی این منابع خبری معتبر و قابل اطمینان نیستند. و تشخیص خبرهای راست از دروغ بسیار مشکل می شود. پس کاربران در محیط مجازی باید بسیار دقت کنند و از صحت اخبار آگاه شوند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی اپلیکیشن های خبری بپردازیم. این بررسی در جهت امکانات  این اپلیکیشن ها در حوزه فناوری و اطلاعات است.

حرفه ای ترین اپلیکیشن های خبری دنیا

Drudge Report

اپلیکیشن خبری حرفه ای 

Drudge Report یک اپلیکیشن برای دستیابی به آخرین اخبار است. این اپلیکیشن آخرین و جدیدترین اخبار جهان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین این اپلیکیشن قابلیت سفارشی سازی دارد و می توانید ستون ها و متون را سفارشی سازی کنید. خبرها برای استفاده و خواندن در موبایل و تبلت بهینه سازی شده اند. همچنین امکان اشتراک گذاری خبرها در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و ... وجود دارد.

Feedly

اپلیکیشن Feedly 

فیدلی یک اپلیکیشن محبوب خبری است. این اپلیکیشن برای اکثر سیستم عامل ها مانند اندروید، ios، ویندوز و ... طراحی شده است.

امروزه مردم علاقه بسیاری به اطلاع سریع از انواع خبرها دارند. در این میان اپلیکیشن های خبری به کمک کاربران شتافته و دسترسی آن ها را به انواع خبرها آسان می کنند. یکی از این اپلیکیشن ها فیدلی است، که با استفاده از آن می توان به آسانی به انواع خبرها در حوزه های مختلف دست پیدا کرد. از ویژگی های مثبت اپلیکیشن خبری فیدلی می توان به طراحی ساده و کارآمد، شخصی سازی و دسته بندی خبرها اشاره کرد.

فیدلی می تواند با انواع شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و ... ارتباط برقرار کند. به این ترتیب کاربران می توانند به راحتی اخبار مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

Flipboard

اپلیکیشن خبری Flipboard حرفه ای 

Flipboard نام یکی دیگر از اپلیکیشن های حرفه ای خبری می باشد. این اپلیکیشن ابتدا برای آیفون طراحی شده بود؛ اما پس از مدتی نسخه اندروید آن نیز طراحی و ساخته شد، و در اختیار کاربران قرار گرفت. با این اپلیکیشن کاربران می توانند به راحتی به اخبار مهم دسترسی پیدا کرده و برخی از آن ها را برای مطالعه دقیق تر ذخیره نمایند. اپلیکیشن Flipboard مجموعه ای از انواع بهترین سایت های دنیا را در اختیار دارد. کاربران می توانند عناوین اخبار مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا همیشه از جدیدترین اخبار در زمینه مورد نظر مطلع شوند.

News Republic

اپلیکیشن حرفه ای News Republic 

News Republic از اپلیکیشن های خبری و مهم رایگان است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند انواع دسته بندی های اخبار را از بهترین سایت های دنیا در اختیار داشته باشند. این اپلیکیشن بسیار ساده طراحی شده است اما در عین حال هوشمند است، و پس از مدتی علائق کاربر را می فهمد و سعی می کند اخبار را بر اساس علائق کاربر فیلتر کند. این اپلیکیشن در نسخه های اندروید و ios ارائه شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

معرفی بهترین وب سایت های دانلود نرم افزار های رایگان

در این مقاله قصد داریم وب سایت هایی را معرفی کنیم، که نرم افزار های رایگان و مفیدی برای دانلود ارائه می کنند. ممکن است شما هم با این وب سایت ها برخورد کرده باشید. اگر نرم افزار مورد نظر شما رایگان نباشد، نمی توانید نسخه کرک شده آن را از این سایت ها بیابید. چراکه این سایت ها تنها نرم افزار های رایگان را در اختیار شما قرار می دهند.

Cnet Download

این منبع بزرگ دانلود نرم افزار، 15 ساله است و میلیون ها برنامه رایگان را در خود جای داده است. برنامه هایی که بیشترین تعداد دانلود را در این سایت داشته اند عبارتند از :

  • AVG Anti-Virus Free Edition
  • Avast Free Antivirus
  • Youtube Downloader

[div class="cart" class2="typo-icon"]شما می توانید برنامه های مورد نیاز خود را از لینکdownload.cnet.com دانلود کنید.[/div]

SoftPedia

این سایت اختلاف کمی با سایت Cnet دارد ولی قسمت Search آن بسیار قوی است و می توانید گزینه های مورد نیاز خود را برای جست و جوی برنامه مورد نظر، اعمال کنید.

بیشترین نرم افزار هایی که از این سایت دانلود شده اند عبارتند از:

  • Avira AntiVirus Personal
  • Adobe Flash Player
  • Nero 9 Free

[div class="cart" class2="typo-icon"]شما می توانید از طریق لینک SoftPedia.com نرم افزار های مورد نیاز خود را دانلود کنید.[/div]

FileHippo

این وب سایت برنامه های رایگان کمتری نسبت به Cnet دارد ولی برنامه های آن به خوبی دسته بندی شده اند و شما می توانید به راحتی برنامه مورد نیاز خود را از این سایت بیابید.

بیشترین برنامه هایی که از این سایت دانلود شده اند عبارتند از:

  • CCleaner
  • Adobe Reader
  • Avast Free Antivirus

[div class="cart" class2="typo-icon"]اگر شما به دسته بندی نرم افزارها در وب سایت مورد نظر خود اهمیت می دهید، نرم افزار مورد نظر خود را از لینک Filehippo.com یافته و دانلود کنید.[/div]

منبع: WebUser Magazin

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد

بهترین کشورها برای پولدار شدن

به دنبال بهترین کشورهای دنیا برای پولدار شدن از طریق راه اندازی کسب و کار یا استخدام هستید؟ در این مطلب برای شما بهترین کشورهایی که می‌توان در آن پول زیادی بدست آورد را لیست کرده‌ایم.

طی دهه اخیر، دنیا به یک دهکده محلی تبدیل شده است. امروز، ما می‌توانیم به هر گوشه دنیا دسترسی داشته باشیم و افزایش ارتباطات به ما اجازه داده است از حال دوستان و خانواده‌مان حتی در آن طرف دنیا به راحتی با خبر شویم، آنهم با هزینه‌ای بسیار کم و نزدیک به صفر.

تکنولوژی‌های پیشرفته همچنین باعث شده مردم انگیزه بیشتری برای جستجوی یک زندگی باکیفیت و درآمد بیشتر در سایر کشورها داشته باشند. در حالیکه بسیاری از مردم در مورد مهاجرت از خاورمیانه و آفریقا به سایر کشورها صحبت می‌کنند، مهاجران زیادی نیز وجود دارند که کمتر کسی به مورد آنها اشاره می‌کند.

حتی بسیاری از متخصصان و افراد حرفه‌ای در زمینه‌ کاری‌شان به دنبال شغل و کسب و کار در جای دیگری هستند. آنها علاوه بر حقوق بالا، به دنبال ماجراجویی، زندگی متفاوت، تغییر فرهنگ و یا به دنبال محیطی هستند که بتوانند خودشان را نشان دهند.

سایت HSBC تازگی‌ها نتایج نظرسنجی منتشر کرده که زندگی مهاجران را در کشورها براساس معیارهای مختلف مانند امنیت شغلی، تعادل کار و زندگی، سیاست، پیشرفت شغلی، امنیت، بهداشت، زندگی اجتماعی و… مقایسه می‌کند

با توجه به اینکه ما فقط به جنبه مالی زندگی مهاجران علاقه‌مندیم، در زمینه پرداخت به مهاجران فقط سه شاخص مالی را در نظر گرفتیم که این موارد هستند:

درآمد قابل عرضه – مشخص می‌کند کدام کشورها بیشترین درآمد را به مهاجرین پیشنهاد می‌دهند
رشد بیشتر – مشخص می‌کند مهاجرین در کدام کشورها می‌توانند در طول زمان بالاترین پرداختی را بدست آورند.
پایداری شغل – مشخص می‌کند در کدام کشورهای مهاجرین می‌توانند به سادگی یک شغل پایدار پیدا کنند

لیست کشورهایی که HSBC ارائه کرده فقط روی مهاجران تمرکز دارد، بنابراین مانند GNI و سایر لیست‌هایی که مشاغل با حقوق بالا را برای نیروی کار داخلی مشخص می‌کنند نیست. به خاطر اینکه ما مشتاق بودیم بهترین کشورها را برای کسب درآمد سریع برای مهاجران و سایر افراد خارجی مقیم بیابیم، متوجه شدم نظرسنجی HSBC بهترین پاسخ برای این موضوع را ارائه می‌کند.

همینطور ما نمی‌خواهیم این مطلب را فقط براساس یک منبع نوشته باشیم، از لیست کشورهایی که کسب و کار در آن راحت است نیز استفاده کردیم زیرا بسیاری از مهاجرین با هدف راه‌اندازی کسب و کار خودشان به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و قابلیت کسب درآمد به عنوان یک کارآفرین به متوسط حقوق ماهانه مهاجران در آن یا پایدار بودن مشاغل وابسته نیست. بنابراین با ادغام رتبه کشورها در HSBC و لیست World Bank تلاش نمودیم تا یک مطلب تهیه کنیم که هم برای افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار و هم برای افرادی که به دنبال شغل هستید کاربردی باشد.

1 – نروژ

کار و سرمایه گذاری در نروژ

نروژ برنده قطعی لیست بهترین کشورها برای پولدار شدن سریع است. “سرزمین خورشید نیمه شب” یک بازار قوی برای مشاغل دارد که توسط تولید نفت، صادرات و بخش IT بدست آمده است. بسیاری از مهاجرین به نروژ مهاجرت می‌کنند تا در زمینه IT، شرکت‌های نفتی کار کنند. کار در شرکت‌های نفتی معمولا شامل کار در محیط سخت و خطرناک مانند سکوهای دورافتاده در شمال است.
با این حال با توجه به اینکه نروژ از کشورهایی است که بهترین منافع را برای مهاجرین و افراد محلی دارد، این سختی‌ها می‌تواند درآمد افراد به طرز قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد.

این کشورها یکی از بالاترین شفافیت‌ها و کارآمدی در مالیات و رفاه اجتماعی را در دنیا داراست.

2 – سوئیس

کار و سرمایه گذاری در سوئیس

وقتی درباره سوئیس صحبت می‌کنیم، بیشتر مردم به یاد دهکده‌ها در کوهستان آلپ می‌افتند. با این حال، در این کشور شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش زیادی نیست هست که آنرا به یکی از بزرگترین مراکز کسب و کار در اروپا مبدل کرده است.
بسیاری از مهاجران با هدف کار کردن در بخش بانکی یا بدست آوردن جایگاهی در سازمان‌های جهانی مانند UN به سوئیس مهاجرت می‌کنند. این مشاغل حقوق بالایی دارند و به همین خاطر است که سوئیس در لیست بهترین حقوق‌ها در لیست HSBC بالاترین مورد را بدست آورد.

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در لیست، سوئیس به نظم، سیستم حمل‌ونقل دقیق و قوانین رفاه اجتماعی عالی مشهور است. البته شروع کسب و کار در این کشور مشکل‌تر از سایر کشورهای غربی است و دلیل آن عدم وجود قوانینی است که باید از سرمایه‌گذاران در اقلیت محافظت کند.

3 – آلمان

کار در آلمان - سرمایه گذاری در آلمان

آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را داراست. در حال حاضر سیاست‌های این کشور در تلاش است تا ورود مهاجرین غیرقانونی و بدون مهارت را محدود کند اما حرفه‌ای‌ها فرصتی عالی در اختیار دارند تا در صنایعی که نیروی کار ماهر در آن کم است استخدام شوند. صنعت IT آلمان بسیار عظیم است و کشورها بطور مداوم به دنبال نیروی کار در قاره اروپا می‌گردند. بسیاری از مهاجران که حقوق بالایی می‌گیرند همچنین به عنوان نمایندگانی از شرکت‌های بین‌المللی بزرگ کار می‌کنند. 
سیستم مالیاتی آلمان مانند کشورهای اسکاندیناوی شفاف نیست ولی شروع کسب‌وکار بسیار ساده است. راه‌اندازی یک شرکت در آلمان به شما قابلیت دسترسی به بازار سودآور و بزرگ اروپا را می‌دهد.

4 – سوئد

کار و سرمایه گذاری در سوئد

سوئد به عنوان یک مقصد هم برای کارآفرینان و هم مهاجرینی که به دنبال کار در زمینه‌های مختلف هستند شناخته شده است. برخی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی مانند IKEA، Eriksson و Tetrapak از سوئد آغاز به کار کرده‌اند. این کشور خدمات دولتی شفاف و سریع و یک لیست بلندبالا از کمک‌های مالی را هم به سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی ارائه می‌دهد.
سوئد همچنین متوسط درآمد بالایی دارد و به همین خاطر است که یکی مقاصد مورد علاقه بری مهاجرین اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه است. با این حال، مانند بسیاری از کشورهای اسکاندیناوی، سوئد قوانین کنترلی سختی برای مهاجرت دارد.

5 – سنگاپور

کار و سرمایه گذاری در سنگاپور

سنگاپور یک بهشت است که میزبان بسیاری از شرکت‌های بزرگ خارجی شده است. دولت در این کشور کوچک هم سرمایه‌گذاران و هم مهاجرینی که به دنبال کار هستند را با کمک‌ها، مالیات پایین و متوسط حقوق بالا جذب می‌کند. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی سنگاپور را به عنوان مرکز آسیایی خودشان در نظر می‌گیرند.
مهاجرین زیادی نیز در بانک‌ها، بیمه‌ها، فارکس و شرکت‌های حمل‌ونقل و موسسه‌های مالی کار پیدا می‌کنند.
بندر سنگاپور یکی از قطب‌های بزرگ برای حمل کالاهای مختلف آسیایی است.

مطلب مرتبط : آیا می خواهید در بازارهای مالی یک شبه پولدار شوید؟

6 – امارات متحده عربی

کار و سرمایه گذاری در امارت

امارات متحده عربی در لیست بهترین کشورها برای پولدار شدن، بالاترین رتبه کشورهای سلطنتی خاورمیانه را دارد. تعداد زیادی از این کشورها به خاطر صنعت نفت‌شان در این لیست قرار گرفته‌اند و همین عامل باعث شده سایر کسب و کارها در زمینه‌های دیگر رونق یابند و حقوق بالایی به مهاجرین از سایر نقاط دنیا پیشنهاد دهند. دبی و ابوظبی همچنین قطب‌های مهم حمل‌ونقل و همچنین یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار هستند.

امارات همچنین با پروژه‌های ساخت‌وساز عظیم‌اش و جایی که معماران و افراد حرفه‌ای در ساخت‌وساز می‌توانند درآمد بسیار بالایی بدست آورند شناخته شده است.

7 – قطر

کار و تجارت در قطر

مهاجرین از کشورهای مختلف دنیا، بخش عظیمی از جمعیت این کشور را تشکیل داده است. همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته خاورمیانه، قطر به میزان زیادی روی صادرات نفت و صنایع مرتبط با آن وابسته است. 
همچنین این کشور خانه یکی پرطرفدارترین شرکت‌های ایرلاین در دنیاست که پایتخت قطر را به ده‌ها شهر غربی و آسیایی متصل می‌کند.

شرکت‌هایی که حقوق بالایی می‌پردازند در صنعت ساخت‌وساز، نفت و گردشگری فعالند. معماران و افراد حرفه‌ای ساخت‌وساز در آماده‌سازی قطر برای بازی‌های فیفا شغل‌های خوبی بدست آورده‌اند.
انجام کسب‌وکار در قطر یک تجربه کند، خسته‌کننده و احتمالا دردآور خواهد بود و به همین خاطر است که قطر در رتبه “انجام کسب و کار” رتبه نسبتا پایینی دارد.

8 – کویت

کار و سرمایه گذاری در کویت

باوجودیکه بیش از 80 درصد نیروی کار در کویت از مهاجرین تشکیل شده است، این کشور چندین قانون مهاجرتی سخت در چند سال اخیر وضع کرده است. برخلاف عربستان سعودی، کسب و کار در کویت و فرهنگ اجتماعی توسط رسم و رسومات غرب تحت تاثیر قرار گرفته است.

به همین دلیل است مهاجرینی که بتوانند به کویت دسترسی یابند، می‌توانند در بخش مالی و نفت مشاغل پردرآمدی را بدست آورند.

مطلب مرتبط: 7 عادت برای هدایت شدن به سمت ثروت

در حالیکه کویت یک اقتصاد باز دارد، در لیست کشورهای مناسب برای کسب و کار در رتبه خوبی قرار نگرفته است. دلیل اصلی محدود کردن کارآفرینان و معامله در مرزها با وضع قوانین سخت و دشوار است.

9 – بحرین

کار و سرمایه گذاری در بحرین

با حقوق بالا و بدون مالیات برای اشخاص، بحرین یکی از مقصدهای مورد علاقه برای مهاجرین بسیاری است. با این حال، حقوق‌ افراد در بحرین، روند جهانی را دنبال نکرده است و امروزه شهر منامه محبوبیت کمتری نسبت به دبی، ابوظبی و دوحه و سایر مراکز کسب و کار دارد. همانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، بزرگترین شرکت‌هایی که حقوق خوبی پرداخت می‌کنند در زمینه نفت و گاز و گردشکری و بانکی فعالیت دارند

10 – عمان

کار و سرمایه گذاری در عمان

وابستگی عمان به به نیروی کار متخصص و خارجی این کشور را به یک قطب برای مهاجرین تبدیل کرده است. البته دولت عمان سیاست جدیدی اتخاذ کرده که کارفرمایان فقط زمانی می‌توانند فردی خارجی را استخدام کنند که فرد عمانی واجد شرایط آنکار وجود نداشته باشد. با این حال بازار کار در عمان بسیار امیدوارکننده و پویاست.

بسیاری از مهاجرین در صنعت نفت، IT و بانکداری مشغول به کار می‌شوند که دارای حقوق بالا و فرصت‌های پیشرفت است. این کشور برخلاف اقتصاد نسبتا خوبی که دارد جای چندان خوبی برای شروع کسب و کار نیست، حداقل وقتی با اروپا و ایالات متحده آمریکا مقایسه می‌شود.

صرفنظر از اینکه بخواهید پولدار شوید یا نه، شما دوست دارید کجا کار و زندگی کنید؟ در بخش دیدگاه بنویسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید آزاد