این پست هفت گناه طراحی وب سایت مرگبار را که می خواهید در سایت خود ایجاد کنید، ارائه می کند. خبر خوب این است که آنها همه اصول ساده ای هستند که هر وب سایت باید دنبال کند. بنابراین، آیا شما یک طرح ریز و درشت دارید یا خیر، باید درباره این اصول طراحی و نحوه اعمال آن در سایت خود بیشتر بدانید. همچنین می توانید از این اصول استفاده کنید تا مطمئن شوید که طراح وب شما چه کاری انجام می دهد.

فونت هایی که خیلی کوچک هستند

اولین اشتباه مردم ایجاد سایت با فونت هایی است که خیلی کوچک هستند. دلیل این امر این است که بیشتر وبسایت ها دارای فونت کوچک بودند. این استاندارد در حدود 12 پیکسل بود و تقریبا همه این استاندارد را دنبال کردند. اما، در طول زمان، مردم متوجه شدند که فونت های 12 پیکسل برای خواندن آنلاین سخت است. هنگامی که صفحه نمایش 24 اینچ است، خواندن فونت های کوچک دشوار است.

شما باید موارد زیر را انجام دهید:

سربرگ های بزرگی را ایجاد کنید که توجه خوانندگان را جلب کند.

محتوای جالبی را بنویسید که آنها را بیشتر به سمت خواندن سوق دهد.

از فونت هایی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشند تا جلب توجه کنند.

اطمینان حاصل کنید که فونت ها برای مطالعه به اندازه کافی بزرگ باشند.

اسلایدر های متحرک

من هنوز نمی فهمم چرا وب سایت های زیادی از اسلایدر متحرک استفاده می کنند. آیا آنها موثر هستند؟ آیا آنها بهترین راه برای ارائه اطلاعات شما به مشتریان هستند؟ در بیشتر موارد، آنها این طور نیستند. برای حل این مشکل، از خودتان سوال کنید که بهترین راه برای نمایش اطلاعات شما چیست؟

کنتراست پایین فونت ها

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ مردم، استفاده از فونت هایی با کنتراست پایین است. کنتراست پایین به معنای فونت روشن تر در یک پس زمینه روشن یا فونت تیره تر در پس زمینه تاریک است. ممکن است این مورد در طراحی های دیگر خوب به نظر برسد، اما استفاده از آن ها در طراحی وب سایت هرگز ایده خوبی نیست.

رعایت نکردن ارتفاع خط ها

ارتفاع خط متن، چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از طراحان وب سایت ها و توسعه دهندگان ابتدا یک فونت را انتخاب می کنند، یک اندازه انتخاب می کنند، به صورت خودسرانه یک ارتفاع خط را انتخاب می کنند، و سپس یک روز آن را فراخوانی می کنند. اما ارتفاع خط تاثیر قابل توجهی در طراحی و درخواست کلی سایت دارد. انتخاب ارتفاع اشتباه می تواند فونت های شلوغ را ایجاد کند. این موضوع می تواند کل طراحی سایت شما را خراب کند.