برای طراحی یک وبسایت خوب ، در اولین گام باید استاندارد های طراحی وب سایت را رعایت کنیم.این استاندارد ها مربوط می شود به یک سری سازمان های بین والمللی و یا زبانی که با آن سایت را طراحی کردیم مانند HTML و CSS و توابع کمکی جاوا اسکریپت.مواردی که اگر آن ها را رعایت کنیم می توانیم یک وی سایت مناسب و قابل استفاده داشته باشم.

هاست و دامنه

شما باید برای سایت خود یک دامنه  و یک هاست تهیه کنید .دامنه متناسب با نیاز شما می تواند .ir ،.com  ، .net  ، ویا هر چیز دیگری باشد.شما می توانید میزبانی سایت خود را به هر شرکتی بدهید، درواقع هاست همان میزبان سایت شما می باشد. همچنین شما برای اینکه از استاندارد های طراحی سایت تبعیت می کنید باید به این نکته توجه کنید که برای هر دامنه یک هاست مجزا در نظر بگیرید وبرای چندین دامنه از یک هاست استفاده نکنید.

استاندارد های طراحی وب -http://emenweb.com

 

محتوای سایت

برای اینکه استاندارد های طراحی وب را رعایت کرده باشیم، برای تولید محتوای سایتمان باید از یکسری قوانین از پیش تعین شده استفاده کنیم که برای مثال گوگل و دیگر موتور های جستجو ، استاندارد بودن سایت را تایید کنند و آن را جز پیشنهاداتشان به جست و جو گران قرار دهند.این قوانین تحت عنوان سئو شناخته می شوند.

 

استاندارد های طراحی وب -http://emenweb.com

گرافیک محتوا

با رعایت یکسری قوانین در خصوص ظاهر سایت می توانیم آن را به یک سایت استاندارد چه از نظر استاندارد های موجود ، چه از نظر کاربران تبدیل کنیم.در ادامه به چند قانون معروف و پر کاربرد می پردازیم.

هیک ، یکی از قوانین استاندارد های طراحی وب سایت

تمرکز اصلی این قانون بر چگونگی دسته بندی  و محل مناسب قرار گرفتن محتوای سایت می باشد، که با رعایت این قانون کاربران به سادگی هر چه تمام تر موضوع مورد نظر خود را در سایت پیدا می کنند .

 قانون فیت  از دیگر قوانین در استاندارد های طراحی وب

تکیه اصلی این قانون بر اندازه ی منو های موجود در سایت می باشد.این اندازه ی المان های موجود در منو است که باعث می شود کاربر آن را انتخاب کند .

قانون یک سوم

با استفاده از این قانون می توانیم بهترین قسمت موجود در عکس مورد نظر را برش دهیم و در سایت استفاده کنیم.آن قسمت از عکس برش داده می شود که درون نه مربع ایجاد شده بر روی تصویر قرار بگیرد.

 

استاندارد های طراحی وب -http://emenweb.com

منبع: سایت ایمن تک