احتمالا تعدادی از شما عزیزان تصمیم گرفته اید که یک وب سایت جدید فروشگاهی و یا … برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید و چه نکاتی را باید در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنید تا بتوانید سایتی مدرن، قدرتمند و کاربرپسند داشته باشید. به همین منظور تصمیم گرفتم مقاله ای تهیه کنم و در آن اصولی را که باید در مراحل طراحی سایت به آنها توجه کنید را برای شما ذکر کنم. پس توصیه می کنم که این مقاله را با تمرکز کافی و در فرصتی که زمان آزاد دارید مطالعه کنید و نکات آن را به خاطر بسپارید.

  • داشتن هدف روشن و مشخص:

تقریبا همه کسب و کارها دارای وب سایت های متفاوتی هستند، زیرا هر کدام هدف متفاوتی دارند. برای مثال سایتی که می خواهد کالای خاصی را به کاربر بفروشد دارای ساختار متفاوتی است نسبت به سایتی که می خواهد یک سرویس را ارائه دهد و در زمینه خاصی تبدیل به مرجع شود. بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ها و ساختار سایت خود را در راستای همان هدف دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هدف از مهمترین اصول برای شروع هر کاری است.

  • انتقال هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان:

باید محتوایی را برای سایت خود تهیه کنید که در آن هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافی که سایت آن را دنبال می کند نیز در آن ذکر شود. سپس محتوای تولیدی را در صفحه درباره ما قرار دهید. طبق تحقیقات موسسه براکت، زمانی که بازدیدکنندگان با سایت جدیدی مواجه می شوند ابتدا به دنبال این می گردند که سایت چه کاری را انجام می دهد و بعد از آن به دنبال منافعی می روند که سایت برای آنها در نظر گرفته است.

  • استفاده از بلاگ:

سایت شما باید دارای بلاگ باشد تا در آن بتوانید محتوای تولیدی خود را قرار دهید و دانش افراد را در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید افزایش دهید و یا در مورد ساخت و طراحی محصولی جدید به آنها خبر دهید. در واقع بلاگ برای این منظور استفاده می شود که تخصصتان را به بازدید‌کننده نشان دهید. بازدیدکننده زمانی که متوجه شود شما در حوزه خود متخصص هستید، به شما اعتماد می کند.

  • از دامنه رایگان استفاده نکنید:

برای اینکه بتوانید اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید باید از دامنه ای استفاده کنید که صاحب آن شما هستید. این مهم به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که شما دارای برنامه و پشتوانه هستید و برای همین سایت را در دامنه ای که صاحب آن خود شما هستید قرار داده اید. همچنین این مسئله کمک می کند که آدرس اینترنتی شما آسان تر در ذهن بازدیدکنندگان بماند. فقط کافی است به این سوال پاسخ دهید که www.yoursite.com راحت در ذهن می ماند یا www.yoursite.wordpress.com . 

  • برای انتخاب هاست توسعه کسب و کار را در نظر بگیرید:

قبل از اینکه دامنه ای را انتخاب کنید باید به این مسئله فکر کنید که آیا می خواهید در آینده کسب و کار خود را گسترش دهید و یا اینکه کسب و کار شما کوچک باقی خواهد ماند. به عنوان مثال سایت هایی که بر روی پلتفرم wix و یا squarespace قرار می گیرند فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند و نمی توان آنها را توسعه داد. بنابراین برای اینکه در آینده مجبور به انتقال سایت خود به هاستی جدید نشوید همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید کار خود را توسعه دهید یا خیر. زیرا انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر می تواند آسیب به سایت وارد کند.

منبع: سایت نیوز سئو