قبل از اینکه شروع به طراحی یک وب سایت کنید انجام یک برنامه ریزی مناسب است. این کار می تواند باعث صرفه جویی زیادی در وقت و تلاش شما شود. در قسمت های بعدی چند راهنمایی برای برنامه ریزی برای طراحی وب سایت را می بینید.

اگر درباره موضوع سایت به خوبی تصمیم نگیرید، سایت شما هیچ وقت موفق نخواهد بود. بعضی از افراد هدف خاصی را در ذهن دارند، در حالی که بعضی دیگر تنها می‌خواهند وضعیت خود را بیان کنند.  در هر حالت بهتر است : ابتدا نگاهی به لیست زیر بیندازید تا ببینید چه  سایت‌های را می توانید ایجاد نمایید .

برنامه ریزی برای طراحی وب سایت

برنامه ریزی برای طراحی وب سایت

  • طراحی سایت های شخصی : این سایت ها درباره خود شما هستند. همانطور که دنیا بیش از قبل به وب توجه می کند ، به نظر می‌رسد که هر کسی در حال ساختن یک خانه آنلاین برای خود است. چه بخواهید  تصاویر خود را به اشتراک بگذارید چه بخواهید آخرین وضعیت روحی خود را به نمایش بگذارید ؛ یک سایت شخصی جایی است که می توانید این کارها را در آن انجام دهید. وقتی یک وب سایت شخصی را طراحی می کنید ، چگونگی آن به شما بستگی دارد. اگر تنها می‌خواهید مکانی برای گفتگو با دوستان یا مکانی برای اشتراک تصاویر ایجاد کنید ، می توانید با ثبت نام در یک شبکه اجتماعی مانندفیس بوک صرفه جویی زیادی در وقت خود انجام دهید. یا اگر یک سایت مشابه با دفتر خاطرات می خواهید، تا وقایع زندگی خود را ثبت کنید، یک وبلاگ شخصی برای شما مناسب تر است (به عنوان مثال می توانید سری به www.Blogger.Com بزنید) اگر چیز بهتری می‌خواهید یا کنترل کامل روی سایت خود می خواهید ، بنابراین باید وب سایت شخصی  را از ابتدا ایجاد کنید.
  • طراحی سایت های موضوعی : این سایت ها روی یک موضوع خاص متمرکز می‌شود به عنوان مثال اگر روی ساختن یک وب سایت درباره موسیقی هنر ،کتاب ، غذا ، حرکت‌های سیاسی مورد علاقه خود متمرکز شده اید،  یک وب سایت موضوعی مناسب است. قبل از این که شروع به ایجاد و ساخت یک سایت کنید  ، ابتدا مشخص کنید دیگر افراد با علاقه مشترک از سایت شما بازدید خواهند کرد یا خیر . نگاهی به سایت مشابه در آن موضوع بیندازید .بهترین وب سایتهای موضوعی همیشه کاربران با علاقه مشابه را جذب خواهند کرد.
  • سایت های رویداد : این سایت ها روی یک موضوع خاص متمرکز هستند. یک مثال معمولی سایت ازدواج است. میزبانان رویداد چنین مواردی را ایجاد می کنند تا اطلاعات زمینه ، لینک برای ثبت نام هدیه و تصاویر عاشقانه را نمایش دهند.  وقتی ازدواج  به اتمام می‌رسد ، سایت نیز ناپدید می شود و به چیز متفاوت تبدیل می شود.
  • سایت های تبلیغاتی : وقتی می خواهید چیزی را برای فروش نمایش دهید ، از این سایت‌ها استفاده خواهید کرد. در وب افرا انواع سایت و اپلیکیشن بر طبق نیاز و خواسته شما طراحی می شود . ( طراحی سایت اختصاصی و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی از جمله طراحی های سایت و اپلیکیشن می باشند .)
  • سایت های تجاری کوچک یا سایت های E-commerce (تجارت الکترونیک): این سایت ها موفقیت آمیز ترین کاربرد وب را نشان می‌دهد ، فروش اشیای مختلف  ؛ از پخش کننده های موسیقی قابل حمل گرفته تا داروها. ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک کامل مانند amazon.Com فراتر از تلاش یک شخص است. این سایت ها توسط برنامه ها و برنامه نویسی های مختلف پشتیبانی می‌شوند. شرکت های مانند paypal یا yahoo سرویس هایی فراهم آورده که به شما اجازه ساخت سایت های فروشگاهی را می دهند.

طول عمر سایت چقدر است ؟

وب همیشه در حال تغییر است. وب امروزی هیچ شباهتی به سال قبل ندارد ( و حتی ۱۵ ثانیه قبل)

در اینجا دو حقیقت مهم درباره مدت زمان زندگی وب سایت ها می بینید:

  • بهترین وب سایت ها همیشه در حال تغییر هستند. سازندگان آنها همیشه امکانات جدید مرورگر ها پشتیبانی کرده و ظاهر سایت خود را تغییر می‌دهند تا با علایق جدید سازگار باشد و همیشه محتویات جدیدی را به سایت خود اضافه می نمایند.
  • وقتی یک وب سایت دیگر تغییر نمی کند در حالت نزدیک به مرگ است.

درباره سایتهای مورد علاقه خود فکر کنید و آنها به صورت روزانه تغییر می‌کنند. یک سایت خوب سایتی نیست که  تنها یک بار بتوانید از آن استفاده کرده و دیگر به آن کاری نداشته باشید. بلکه باید شما را وادار کند تا آن را بوک مارک کرده و مرتبا با ما سر بزنید. اگر سازنده سایت اطلاعات جدیدی به آن اضافه نکنند،سایت دیگر ارزش خود را از دست می دهد. وب افرا پس از طراحی و ساخت سایت و اپلیکیشن برای شما پشتبانی از سایت و بروز رسانی آن را نیز برای شما انجام خواهد داد .

برنامه ریزی برای طراحی وب سایت

برنامه ریزی برای طراحی وب سایت

چگونه وب سایت را بروز نگه داریم ؟

ایجاد یک وب سایت به مقدار کافی سخت است اما نگهداری آن کاری به مراتب سخت‌تر است .در اینجاچند نکته را می بینید که  می‌تواند به شما کمک کند:

  1. همیشه درباره بهبود سایت خود به صورت مرحله به مرحله فکر کنید . وقتی اولین بار وب سایت را آنلاین می کنید ، سایت هنوز کامل نیست .بلکه باید آن را به صورت نسخه ۱ در نظر گرفته و برای نسخه بعدی چند تغییر در نظر بگیرید.  این کار را به صورت تیکه به  تیکه ، مرحله به مرحله انجام داده تا بتوانید همه موارد لازم را در سایت قرار دهید.
  2. قسمتهای را انتخاب کنید می‌توانید آنها را مرتبا تغییر دهید و بقیه را به حال خود رها کنید. هیچ روشی وجود ندارد که بتوانید هر هفته کل سایت خود را بازنگری کرده و تغییر دهید . بلکه به عنوان مثال در یک سایت شخصی ، می توانید اخبار را روی یک صفحه ی جداگانه قرار داده و آن صفحه را  به روز کنید. در طراحی وب سایت تجاری، می توانید روی صفحه خانه متمرکز شوید تا بتوانید محصولات جدید را تبلیغ نماید
  3. .وب سایت را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید آن را تغییر دهید. این سخت ترین اصل است زیرا نه تنها نیازمند برنامه ریزی است ، بلکه باید تجربه زیادی در کار بدست آورید تا بتوانید به راحتی آن را انجام دهید .همان طور که تجربه بیشتری در طراحی وب به دست می‌آورید،  یاد می گیرید که چگونه سایتی را به شکلی طراحی کنید که آسان تر به روز  شود. یک روش جدا کردن اطلاعات درصفحه های مختلف است تا بتوانید محتویات جدید را اضافه کنید بدون اینکه مجبور باشید کل سایت را دوباره تغییر دهید .روش دیگر استفاده از برگه های  شیوه برای جدا کردن فرمت صفحه از محتویات است. با این روش می توانید به آسانی اطلاعات  جدید را درون صفحه  قرار دهید  بدون این که مجبور باشید فرمت لازم را از ابتدا روی محتویات اعلام کنید.

قصد طراحی سایت و یا اپلیکیشن برای سایت خود را دارید ؟ برای آگاهی از تعرفه طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن دارید و یا در بروز رسانی سایت خود مشکل دارید به کارشناسان وب افرا مراجعه کنید. با دیگر آموزش های ما در رابطه با سایت و بهترین طراحی های سایت همراه باشید .