وب سایت های املاک، از وب سایت هایی هستند که با مخاطبین بسیار متفاوتی سر و کار دارند. پس تعیین مخاطبین هدف، یکی از مهم ترین جنبه های چنین سایتی محسوب می شود. شما باید منطقه جغرافیایی تجارت و همین طور مخاطبین هدف خود را مشخص کنید. به علاوه، نکات بسیار بیشتری نیز در این رابطه وجود دارند که شما باید آنها را پوشش دهید.

 سه یا چهار ماهی هست که بر روی یک وب سایت املاک در حال کار هستیم و اتفاقا همین چند روز پیشتر دوستان قسمت طراحی رابط کاربری فایل های مربوطه را برای تایید نزد من آوردند. مدت زیادی است که با کارفرمای این پروژه در حال جدل بر روی این کار هستیم و این دوست از جمله کسانی هستند که مقاوت زیادی در مقابل استاندارد ها و تجربه های اندک ما نشان داده اند.  من هیچ وقت در مقابل تجربه دیگران مقاوت بدون دلیل و احساسی نمی کنم و سعی می کنم با کمی مطالعه به تکمیل تجربیات و نظرات بپردازم. بر آن شدم که نکات جالبی که در این وادی و تحقیق بسیار کوچک و مطالعه وب سایت های املاک بزرگ دنیا بدست آوردم را با شما به اشتراک بگذارم.

احساس، اهمیت زیادی دارد. مطمئن شوید که وب سایت های املاک شما،  اعصاب و اجساسات درونی بازدیدکنندگان را تحریک نماید.

بازاریابی حسی را هیج وقت فراموش نکنید. احساس،  عامل انگیزه بخش اصلی در فرآیند خرید خانه است. خریداران احتمالی خانه، دوست دارند به آنها قول داده شود که زندگی آنها، با خانه بهتر شده و کودکانشان راحت خواهند بود. بیایید کمی با دقت بیشتر فکر کنیم و درست تر. آیا شما به قول بیشتر مردم می خواهید با صفحات اینترنت فقط دلال باشید؟ به نشر شما دلال ها در وب بیشتر می فروشند یا بازاریابان قدرتمند و حسی ؟

شاید هدف یک مرد از خرید خانه، خوشحال کردن همسرش باشد. والدین برای این خانه می خرند تا زندگی کودکان خود را ارتقا دهند. این وعده احساسی که با خانه جدید همراه می شود، باید در وب سایت تجارت شما نیز وجود داشته باشد. برای مثال، وقتی هدف خریدارانی هستند که به دنبال خرید ویلا هستند. بنگاه های مسکن که در این نوع منطقه ها فعالیت دارند، با خواسته ها و تمایلات زنان و کودکان چنین خانواده هایی آشنا بوده، و می توانند برای آنها انگیزه ایجاد کنند. شما نیازی به اجرای فرآیند خرید خانه ندارید، بلکه شما باید این اشتیاق احساسی را در سایت خود ایجاد کنید. برای مثال، کودکان عاشق حیوانات هستند. زنان خانه دار از کمی فضای سبز و محیط برای ورزش لذت می برند. شما باید تمامی این موارد را بررسی کرده و در صورت لزوم، در اجزای طراحی سایت املاک، اعمال کنید.  آنها یک شیوه زندگی را نشان می دهند که با خرید خانه، به همراه می آید. یک حس گرما در این شکل ها حس می شود که باعث می شود، خریداران احتمالی، با خانه ارتباط عاطفی پیدا کنند.

خرید ویلا
خرید ویلا

در زمان طراحی وب سایت، زنان را به خاطر داشته باشید!

یک مثل قدیمی در بنگاه های املاک خارج وجود دارد: “زنان بعد از مغازه گردی خرید می کنند، مردان سریعا خرید می کنند.” در بسیاری از موارد، زنان بعد از تحقیقات وسیع در اینترنت، به سایت شما وارد شده اند. یک وب سایت با طراحی مناسب و زیبا، که توانایی ایجاد رابطه احساسی با زنان را داشته باشد، می تواند شما را از دیگران متمایز کند. طراحی متفکرانه و جذاب،  همراه با محتوای مرتبط، مناسب و زیبا، کلید چنین سایتی است. به جزئیات توجه داشته باشید. شما پی می برید که بهترین فروشندگان شما، همان زنان در خانواده هایی هستند که با خانه ارتباط گرفته اند.

وب سایت بنگاه املاک شما باید خوانا باشد!

اگر می خواهید، خریداران احتمالی محتوای شما را بخوانند، باید سایت شما تمیز و خوانا باشد. متن سیاه با کنتراست بالا در پس زمینه سفید، بهترین راه حل است. متن باید آنقدر بزرگ باشد که بتواند به راحتی خوانده شود. از پس زمینه های رنگی خودداری کنید. فضای سفید کافی باید در چنین سایت ها وجود داشته باشد، تا متن بتواند خود را نشان دهد. مطمئن باشید، قبل از تماس گرفتن  با  شما، خریداران، چندین بار محتوا را خوانده و حتی به افراد معتمد خود نیز نشان داده اند. اگر وب سایت شما خوانا باشد، به راحتی چنین امری میسر می شود.

وب سایت موبایل داشته باشید !

این مسئله کاملا مشخص است. بیش از ۲۰ درصد مشتریان، از طریق تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شوند. پس بسیار مهم است که وب سایت شما، در این تلفن ها نیز قابل اجرا باشد! از خرج کردن پول ترسی نداشته باشید. داشتن یک وب سایت موبایلی برای این کاربران، از الزامات موفقیت شما محسوب می شود. بهترین رویکرد، طراحی وب سایت “پاسخگو یا ریسپانسیو ” است. یک وب سایت پاسخگو “در تمام اسکرین ها، قابل اجراست”. مهم نیست شما از چه دستگاهی برای مشاهده سایت استفاده می کنید. یک خریدار احتمالی، می تواند صفحه شما در تلفن هوشمند خود بوک مارک کرده و سپس در کامپیوتر خانه اش، آن را باز کند. در طراحی ساده، این یک فرآیند ساده است، اما در وب سایت های معمولی،  شما به احتمال زیاد، مشتری خود را از دست می دهید. همین طور، گوگل طراحی پاسخگو را به عنوان بهترین عملکرد در برای وب سایت ها معرفی می کند. هیچ وقت، پیشنهادات گوگل را نادیده نگیرید.

برای اینکه مسائل پیچیده تر نشود، الگوئی جدید نیز به علت رواج یافتن تلویزیون ها و اسکرین های بزرگ به وجود امده است. حال آژانس ها و شرکتها برای ایجاد  وب سایت موثر که در هر اسکرین قابل نمایش است، چه انتخاب هایی دارند؟ آیا در زمان طراحی وب سایت به کاربران موبایل خود توجه کرده اید؟ آیا کاربران قدیمی خود، مانند کامپیوترهای شخصی و لب تاپ نیز در نظر گرفته اید؟ اسکرین های بزرگ چطور؟ اولین تصمیمی که باید بگیرید، طراحی یک سایت پاسخگو یا چندین سایت مطابق با چندین ابزار دسترسی است. آیا سایت قدیمی خود را نگه داشته و یک سایت موبایلی جدید طراحی می کنید؟
اگر تصمیم به حفظ سایت قدیمی خود دارید، نمونه ها و نکات زیر به شما در اثر بخشی سایت کمک خواهد کرد.

ظاهر وب سایت خود را به روز نگه دارید.

وب سایت نیز مانند یک خانه، به بازسازی و تغییر طراحی داخلی و خارجی نیاز دارد. بدون تغییر، شما یک حس از مد افتاده و غیر واقعی را به کاربران خود ارائه خواهید کرد. شما می توانید با تازه نگه داشتن سایت خود، مشتریان و خریداران احتمالی بیشتری را به سایت خود جذب کنید. اگر این ظاهر تازه، با محتوای عالی و مفید همراه باشد، می توانید افراد را تشویق کنید تا دوباره به سایت شما سر زده و از محتوای شما استفاده کنند.
شما می توانید برای تغییر طراحی سایت، با مشتریان محبوب خود تماس گرفته و از آنها بازخورد بگیرید. همین طور شما می توانید از متخصصین طراحی و تجربه کاربری نیز کمک گرفته و کاری کنید که وارد شدن به سایت شما، به معنای وارد شدن به خانه گرم و صمیمی برای تمام کاربران تبدیل شود.

چهار طراحی وب سایت معاملات املاک مختلف را با هم مقایسه کنید
چهار طراحی وب سایت معاملات املاک مختلف را با هم مقایسه کنید

تبلیغات و فعالیت در رسانه های اجتماعی

شما باید کاری کنید، که افراد برای انتخاب کردن شما، نسبت به سایر بنگاه ها، دلیل قانع کننده ای داشته باشند. برای این کار، شما باید نقاط مثبت فعالیت خود را مشخص کرده و عملکرد بهینه خود را به دیگران نشان دهید. شما باید از دیگران متمایز بوده و این مسئله را نیز به همگی اعلام کنید. اطلاعات شخصی را وارد کنید. سایت شما باید شخصی سازی شده باشد! شخصی بودن، از ذات انسان ناشی می شود. افراد با کسانی که جلوه شخصی خود را نشان می دهند، بهتر رابطه برقرار می کنند.
اگر به موسسه خیریه کمک می کنید یا عضوی از یک انجمن غیر دولتی(NGO) هستید، این کارهای خیر خود را نیز اعلام کنید. شاید شما یا کارمندانتان، یک عادت یا سرگرمی ویژه دارند، می توانید آن را بیان کرده و از دیگران نیز بخواهید تا به شما ملحق شوند.

استفاده از عکس در وب سایت های املاک

عکس اهمیت زیادی در ایجاد حس در وب سایت دارد. اهمیت عکس آنقدر زیاد است که می توان پول زیادی را صرف آن کرد. عکس ها می توانند حس و تون سایت شما را مشخص کنند. برای شخصی سازی، بهتر از عکس کادر خود در صفحه اصلی استفاده کنید. عکس شما باید از دیدگاه مشتریان باشد تا بتوانند همان حس را به خانه(محصول شما) پیدا کنند.
نکات در مورد عکس:
•    عکس هایی را انتخاب کنید که با رنگ های سایت شما، همخوانی دارد.
•    یک تم بسازید. افراد، ساختمان ها، چیدمان داخلی، نمای خارجی، و مشتریان راضی خود را در ان قرار دهید.
•    از نقطه دیدهای متفاوت استفاده کرده تا بتوانید، خود را جای مشتری احتمالی قرار دهید.

انتقال به سمت استفاده از موبایل و الگوریتم جدید گوگل که وب سایت های  غیر قابل اجرا در موبایل را تغییر می دهد، باعث شده است  تا آژانس ها  و شرکت ها، استراتژیهای وب سایت خود  را دوباره ارزیابی کنند. چه مراحلی برای به روز رسانی سایت شما الزامی است؟

طراحی وب سایت های موبایل املاک
طراحی وب سایت های موبایل املاک

آیا یک راه حل برای طراحی وجود دارد؟

وب سایت شما، خط اول فروش اینترنتی شما محسوب می شود.
آیا  با سایت بنگاه، روبرو شده  که تنها در مناطق خاصی فعالیت می کنند؟ بسیاری از وب سایت های بنگاه املاک، اطلاعات تماس کامل را قرار نمیدهند. شما اینکار را نکنید. اطلاعات کامل تماس، شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس شرکت باید در گوشه سمت راست  و پایین هر صفحه در سایت قرار داده شود.

کمی در مورد مثلث طلایی گوگل

اگر می خواهید وب سایت قدیمی خود را نگه دارید ، بسیار مهم است که به مثلث طلایی گوگل توجه کنید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که مثلث طلایی گوگل، می تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.
اول، کاربران به گوشه بالا و سمت چپ وب سایت توجه زیادی دارند. دوم، چشم، تنها توانائی اسکن نیمی از صفحه را دارد. شکل کلی اسکن چشم مانند مثلث است. به عبارت دیگر، اگر شما یک مثلث را با محور گوشه بالا و چپ صفحه رسم کنید، نقطه تمرکز کاربران( مثلث طلایی گوگل ) را پیدا کرده اید.
همینطور تحقیقات نشان داده است که کاربران صفحات را با الگوی F اسکن می کنند. به عبارت دیگر، آن ها از بالاترین نقطه صفحه شروع می کنند و به سمت پایین  ادامه و سپس به انتهای پایین و سمت چپ صفحه هدایت می شوند.
وب سایت خود را بررسی کنید. آیا تصویر در بخش بالا و چپ صفحه قرار دارد؟ آیا این عکس نسبت به باقی قسمت های صفحه متمایز است؟ اگر اینگونه است، عکس را حذف کرده و اطلاعات تماس را به جای آن قرار دهید.
همین طور شما می توانید در این فضا ارزشمند برای اطلاعات بیشتر نیز استفاده کنید. این اطلاعات باید، همان مواردی باشند که کاربران بیشتر نیاز دارند. تحقیقات نشان داده است، بازدید کنند گان  ، سه دلیل  اصلی برای بازدید سایت املاک دارند . کاربران می خواهند بدانند، چه خانه ای برای فروش موجود است، قیمت خانه ان ها چقدر است، و چه اطلاعاتی در مورد بازار پخش شده است؟ وب سایت شما  باید همین اطلاعات را در اختیار کار بر قرار دهد.
بر اساس الگو F این اطلاعات باید به صورت جدول در ناویگیشن بار قرار داده شود و به صورت افقی در بالای صفحه جای گیرد، یا  در بخش عمودی سمت چپ صفحه قرار داده شود.
با توجه به الگو F، تمرکز شما باید بر روی هدلاین و بولد پوینت باشد که اطلاعات مفید  به کاربر می دهد. اگر سایت شما حاوی مقدار زیادی متن می شود؛ باید متن را کاهش داده و بهینه سازی کنید. به یاد داشته باشید، اکثر مشتریان جوان به سیستم SMS عادت دارند. این بدین معناست که کاربران جوان، اطلاعات را مفید و مختصر می خواهند. اگر کاربر به اطلاعات بیشتر و دقیق نیاز دارد، می تواند به بنگاه مراجعه کند. پس یک لینک بیشتر در محتوای خود قرار داده و به بلاگ خود لینک کنید. به این ترتیب، کلیک های میانی شما نیز افزایش خواهد یافت. ( الان دارم پام رو در کفش همکار جدیدمون در بخش تجربه کاربری ( آقای سنندجی عزیز ) می کنم. ایشون بسیار سرشون شلوغه و در حال طراحی وب سایت جدید ما هستند)

سرعت بار گذاری اهمیت زیادی وب سایت های املاک دارد.

برای تعیین کردن سرعت بار گذاری(لود )، به وب سایت های زیادی می توانید مراجعه کنید. این سایت سرعت بار گذاری سایت شما را در مکان های مختلف جهان نشان می دهد. اگر سرعت بار گذاری سایت شما زیاد باشد، مشتری خود را از دست می دهید. یادتان باشد، شما تنها ۳۰ ثانیه برای حفظ بازدید کننده فرصت دارید.
نکته مهم: استفاده از فلش، علاوه بر قدیمی بودن، به علت سرعت کند بار گذاری، باعث از دست رفتن مشتری می شود. پس اکیدا از آن خودداری کنید .
وب سایت شما در مرورگر های متفاوت، به چه شکلی نمایش داده می شود؟
شما باید وب سایت خود را در مرورگرهای محبوب نظیر سافاری، گوگل کروم، فایرفاکس، و اینترنت اکسپولر بررسی کنید.
سرعت بار گذاری در هر کدام از این مرورگرها، دارای اهمیت است.

مهم ترین عناصری که باید در سایت بنگاه املاک اعمال کنید، کدام است؟

 

تجربه کاربری در طراحی سایت های املاک
تجربه کاربری در طراحی سایت های املاک

هدف شما از راه اندازی سایت بنگاه املاک چیست؟

در زمان طراحی وب سایت، مشتریان(بنگاه املاک) می خواهند سایت خود را به عنوان منبعی برای اطلاعات ارزشمند برای خریداران و مراجعه کنندگان احتمالی تبدیل کنند. آنان  دوست دارند، سایت قابلیت عملکرد بالا داشته باشد و اطلاعات به راحتی در دسترس کاربر قرار گیرد. تمام این درخواست ها ساده بوده و اجرای آن، تنها با رعایت چند نکته میسر خواهد بود.

چه موارد دیگری برای جذب رضایت مشتریان بنگاه های املاک الزامیست؟

ما به وب سایت های زیادی کمک کرده ایم تا وب سایت خود را بهینه سازی کرده و وب سایت های جدیدی بسازند. طی این مسیر، به تجربیات و نکات زیادی پی برده ایم که برای موفقیت وب سایت های این صنعت، الزامی هستند.
این نکات، علاوه بر ایجاد قابلیت جست و جو و فعالیت های بالا، باعث ایجاد ترافیک از کانال های متفاوت(رسانه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی، و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو) نیز می شود. اجرای چنین نکاتی، هزینه زیادی برای شما به همراه نداشته و شما می توانید زیبایی ظاهری و محتوای سایت را به نحوی متمایز ارائه کنید.

عکس های بهینه سازی شده

تمام وب سایت های بنگاه املاک، باید شامل عکس های ممتاز و موثر باشند. شما می توانید از عکس های با کیفیت در اسلاید استفاده کرده و یا روش های دیگر نمایش عکس را امتحان کنید. خریداران امروزی، قبل از تماس با فروشنده، شکل و خصوصیات هر محصولی(در این مورد، خانه) را کاملا بررسی می کنند.

ثبت نام کاربر

وقتی یک مشتری احتمالی یا واقعی، به سایت شما وارد می شود، باید کاری کنید تا متقاعد شود، دوباره به سایت بازگشته و از محتویات مفید سایت شما استفاده کند. برای این کار، شما باید توانایی ثبت نام آنها را داشته باشید. سپس از آن، شما به سیستمی برای ارسال هشدار و پیشنهادات خود نیاز دارید.

کلید فیس بوک(و سایر رسانه های اجتماعی)

شبکه های اجتماعی، یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات کلامی برای این صنعت محسوب می شوند. انتشار لیست خانه های موجود، یکی از بهترین راه ها، برای تعامل با مشتریان احتمالی و افزایش قدرت دیده شدن، محسوب می شود. البته، شما باید در رسانه های متفاوت حضور فعال داشته و به سوالات کاربران پاسخ دهید.

سئو  وب سایت املاک

برای اینکه لیست محصولات شما، بتواند دیده شود، شما باید سایت خود و طراحی آن را، برای موتورهای جست و جو، بهینه سازی کنید. بهینه سازی منطقه ای یکی از مهم ترین عناصر در سئو این نوع سایت های، محسوب می شود. در ضمن، بهینه سازی، عکس ها نیز نقش مهمی در سایت شما دارد.

بلاگ

نوشتن محتوای ممتاز و مفید در بلاگ، نقش مهمی در جذب عمیق مشتریان احتمالی دارد. بنابراین، طراحی و قرار دادن لینک بلاگ در وب سایت، از مهمترین الزامات محسوب می شود. در ضمن، بلاگ دارای محتوای با کیفیت خود نقش مهمی در سئو دارد.

داشتن یک سایت زیبا، مهم ترین قدم در تجارت بنگاه املاک محسوب می شود. فرآیند طراحی سایت و برند شما، انتخاب رنگ ها، تصاویر و متن، می تواند بسیار مهیج باشد. تمامی این موارد بازتاب دهنده تجارت شما بوده و می تواند به جذب یا دفع مشتریان کمک کند.

تجارتی که شما قصد راه اندازی وب سایت برای آن را دارید تجارتی است که مشتریان در حال خرید کالایی با متوسط قیمت بالای ۵۰۰ میلیون تومان هستندو یا می خواهند حداقل یک میلیون تومان در ماه برای آن هزینه کنند. چرا در تولید این بنگاه بزرگ دقت نکنیم و کاری در خور فروش چنین کالایی انجام ندهیم و انتظار بهترین ها را داشته باشیم؟

سایت منبع