رشد یک کسب و کار موفق در زمینه طراحی وب سایت کار آسانی نیست. یکی از بخش های مورد علاقه من ارائه مشاوره به دیگر صاحبان کسب و کار صراحی سایت است. اما گاهی اوقات نا امید می شوم وقتی می بینم که مردم یک اشتباه بسیار بد را بار های مرتکب می شوند. (اشتباهاتی که من آرزو دارم زودتر پایان یابند). هیچ کسی به ما آموزش نمی دهد که چگونه یک کسب و کار طراحی وب سایت را راه اندازی کنیم و اکثر افراد از طریق تجربه و خطا به این مهم دست یافته اند.

در این مقاله قصد دارم با ارائه نکات مهمی در این زمینه، شما را از انجام برخی از این اشتباهات مهلک دور کنم. 

صاحبان موفق کسب و کار طراحی سایت می دانند که چه چیزی می خواهند

اجازه دهید بحث را با یک سوال بنیادی مرتبط با کسب و کار طراحی وب سایت، شرع کنیم. چرا کسب و کار خود را راه اندازی می کنید؟ از راه های دیگری استفاده کنید. چرا برای کسی کار نمی کنید؟ 

همه ما دلایل مختلفی برای شروع یک کسب و کار طراحی سایت داریم. برخی از افراد می خواهند زمان بیشتری را با خانواده خود داشته باشند، برخی دیگر فکر و ایده اقتصادی بهتری دارند. پاسخ صحیح یا نادرستی وجود ندارد. اما باید انگیزه اصلی خود از این کار را مشخص نمایید. وقتی که شما درگیر کار های روزمره خود می شوید، از بین بردن این انگیزه می تواند به آسانی رخ دهد، و قبل از اینکه بفهمید بخت خود را از دست خواهید داد. به عنوان مثال شما به سختی در حال کار روی پروژه های کاری خود هستید در حالی که تصمیم داشتید وقت بیشتری را با خانواده خود صرف کنید.

توجه داشته باشید که بایستی با خودتان درباره انگیزه خود صداقت داشته باشید. اگر نیستید، یک مسیر اشتباه را برای کسب و کار خود به پایان خواهید رساند. 

طراحی سایت 

سرمایه کسب و کار خود را تحت کنترل داشته باشید

اگر شما قصد دارید که کسب و کار طراحی وب سایت را به درستی راه اندازی کنید، باید درک درستی از سرمایه خود در تمام زمان ها داشته باشید. فقط استخدام یک نیروی حسابدار برای انجام این امور کافی نیست. شما حداقل باید بدانید که چه هزینه هایی را باید بکنید. FreeAgent یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری است که می توانید از آن برای کسب و کار تان استفاده نمایید.

هنگام راه اندازی کسب و کار طراحی وب سایت، روی افراد سرمایه گذاری کنید

در قسمت بعدی مشاوره ای که می توانم به شما بدهم، پیشنهاد می کنم که روی کارکنان خود سرمایه گذاری کنید (این شامل خود شما هم می شود). مهم ترین دارایی هر کسب و کار طراحی وب سایت افراد آن هستند. پس سعی کنید به اندازه کافی از آن ها حمایت کنید. وقت و هزینه خود را صرف کنید تا آن ها به مهارت کافی در زمینه مورد نظر خود برسند. به آن ها یک بودجه آموزشی اختصاص داده و زمان زیادی را برای یادگیری آن ها در نظر بگیرید. 

همچنین نگران سلامت جسمی و روحی آن ها نیز باشید. به کارکنان خود (حتی خودتان) نباید فشار های خیلی سنگینی را بیاورید. هنگامی که شما یک کسب و کار طراحی وب سایت را راه اندازی می کنید، طبیعی است که در سایت های غیر کاری و تعطیلات نیز کار کنید. شما باید سعی کنید تا پایه های قدرتمندی برای شرکت ایجاد نمایید. اما شما نمی توانید این کار را برای همیشه انجام دهید و این فشار های برای شروع کار است تا وقتی که به روند طبیعی نزدیک شود.

همچنین درباره مرخصی دادن نیز باید دقت داشته باشید. سعی کنید الگویی بد برای کارکنان خود نباشید. اگر شما دیر به شرکت وارد می شوید، تیم شما نیز در همین حد نسبت به شرکت احساس مسئولیت خواهد داشت. که این موضوع باعث کاهش کیفیت و بهره وری خواهد شد. شما باید سعی کنید از یک فرهنگ پایدار در محیط کاری خود استفاده کنید. 

ارائه راه حل های مناسب به مشتریان

طراحی وب سایت برای مشتریان 

موفقیت کسب و کار طراحی سایت شما به نحوه بازاریابی شما وابسته خواهد بود. یکی از اشتباهات رایجی که وجود دارد این است که صاحبان کسب و کار ها از مهارت های لازم در شرکت خود استفاده نمی کنند. آن ها فکر می کنند چون می توانند یک وب سایت با کیفیت تولید کنند پس همه چیز تمام است. اما در حقیقت بسیاری از مهارت های مورد نیاز دیگر، از جمله توانایی فروش و بازاریابی وجود دارند. 

البته منظور من استفاده از روش های قدیمی بازاریابی نیست. من هیچ نتیجه خوبی را از تبلیغات کلیکی دریافت نکردم. اما شما می توانید یک وبلاگ خوب برای دست یافتن به خواسته های خود استفاده کنید. هیچ فرمول جادویی برای بازاریابی وجود ندارد، زیرا کسب و کار ها با یک دیگر متفاوت هستند. 

مشکل اینجاست که اغلب صاحبان کسب و کار انتظار دارند نتایج بازاریابی محصولات خود را به سرعت دریافت کنند. در صورتی که بازاریابی معمولا مدتی طول می کشد تا تاثیرات خود را نشان دهد و اغلب این زمان بسیار اندک است.

آیا شما موفق به کسب درآمد دوره ای شده اید؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار های طراحی سایت فقط چند هفته فرصت تا پایان کار خود و حذف شدن دارند. این به آن دلیل است که آن ها امور مالی کنترل شده ای ندارند و فاقد پشتیبانی مالی هستند. این به این دلیل است که شرکت دارای درآمد مجدد نخواهد بود و نمی تواند آن را پیش بینی کند. البته گفتن این که شما باید درآمد دوره ای داشته باشید، آسان است اما انجام آن سخت است.

یکی از مواردی که می تواند به موفقیت شما کمک کند این است که مدیریت و بهینه سازی وب سایت های مشتریان خود را قبول کنید. اغلب مشتریان بعد از مدتی می فهمند که نمی توان یک وب سایت را ایجاد و رها کرد. اکثر آن ها نمی توانند یک فرد را به صورت تمام وقت برای این کار استخدام کنند. پس منتظر نباشید تا مشتریان برای بهبود وب سایت خود به شما رجوع کنند. 

تکرار چرخه کسب و کار با ارائه خدمات منحصر به فرد

مزیت قابل توجهی که درآمد دوره ای دارد این است که نیاز به هزینه های زیادی ندارد (هزینه بازاریابی و غیره). تکرار چرخه کسب و کار با استفاده از مشتریان موجود نیروی حیاتی کسب و کار شما خواهد بود. بسیاری از صاحبان کسب و کار طراحی وب سایت فکر می کنند که تشویق به تکرار چرخه کسب و کار کیفیت کار را کاهش خواهد داد، اما همه داستان این نیست. 

درست است که کیفیت کار شما یک بخش مهم است، اما تجربه در طولانی مدت مهم تر خواهد بود. مشتریان فقط یک وب سایت را از شما خریداری نمی کنند، بلکه آن ها یک سرویس را می خرند. این بدان معنی است که ما باید در ارتباط با اغلب مشتریان بهتر باشیم. ما باید مهارت های نرم افزاری خود را ارتقاء دهیم و به مشتریان در پروژه ها کمک کنیم. ما باید سعی کنیم مشتریان را بفهمیم و آن ها را دوست داشته باشیم.

رقابت بر سر قیمت طراحی وب سایت

قطعا اگر بودجه شرکت کم باشد، ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان شرکت کار آسانی نیست. شرکت های طراحی وب سایت زیادی بوده اند که بودجه خود را کاهش داده اند در حالی که مشتریان انتظارات زیادی از آن ها داشته اند.

آن ها به طور مرتب قیمت های خود را برای باقی ماندن در میدان رقابت کاهش می دهند، اما این یک اشتباه است. با پیشرفت تکنولوژی دیگر مردم کمتر به خاطر مهارت فنی شما به سراغتان می آیند و به دنبال کسی هستند که کار را ارزان تر برایشان انجام دهد. تعداد زیادی از این ابزار ها مانند wix نیز هستند که کار طراحی وب سایت را برای آن ها انجام می دهند. 

ابزار هایی مانند wix به این معنا هستند که آینده ما به عنوان شرکت های طراحی سایت در ارزان سازی سایت ها نخواهد بود. آینده ما برای کسب و کار های طراحی سایت در دانش و تخصص ما است که بتوانیم این وب سایت ها را به موفقیت برسانیم. 

در نتیجه اگر شما در پایین بازار کار می کنید، زمان شروع حرکت به سمت بالا فرا رسیده است. برای شروع سعی کنید مشتریان با ارزش بیشتری را هدف قرار دهید که نیاز به یک تخصص خاصی دارند که آن را از منابع رایگان به دست نخواهند آورد. برای انجام این کار نیاز به تخصص داریم.

اشباهات متداول شرکت های طراحی وب سایت 

یک مشکل دیگری که من زیاد با آن برخورد کرده ام شرکت هایی حاشیه دار هستند. به نظر نمی رسد در پروژه هایی که آن ها اجرا می کنند پولی وجود داشته باشد. بخشی از مشکل این است که آنها برای خدمات خود کم هزینه هستند. اما این تمام داستان نیست. آنها به شدت ناکارآمد هستند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکت ها در این زمینه انجام می دهند این است که آن ها همیشه به دنبال چیزهای جدید هستند. هر پروژه مانند یک چرخه نوآوری است، زیرا آنها می خواهند یک فریم ورک، سیستم مدیریت محتوا یا تکنیک جدیدی را امتحان کنند. ابزار های بسیار جدیدی وجود دارند که به ما کمک می کنند تا وب سایت خود را به صورت موثر تر بسازیم و از هدر رفتن وقت ما جلوگیری می کنند. راه کار های زیادی وجود دارند که به بهبود کار ما کمک خواهند کرد. 

در آخر من از شما می خواهم که یک نیروی حمایتی پیدا کنید. به ثمر رساندن یک حرفه مثل طراحی وب سایت، کار آسانی نیست. سعی کنید ایده هایی را با افراد خارج از شرکت نیز داشته باشید. بدون این ها امکان شکست خوردن کار شما بسیار بالا است.