هوش مصنوعی دیگر فقط حرف زدن با تکنولوژی نیست بلکه در حال حاضر یک واقعیت عظیم در شکل دادن دنیای دیجیتال می باشد و مانورهای ما را در دنیای مجازی به هر نحوی ممکن می سازد. AL  (Artificial intelligence) هوش مصنوعی است که به طور فعال در تولید، حمل و نقل، حمل و نقل هوایی، هوش تجاری و بیشتر در همه انواع وب و فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد . AI در حال حاضر توسعه وب سایت پیشرفته تر را با chatbots ، (هوش مصنوعی در طراحی وب) ، بهینه سازی موتورهای جستجو  و بازاریابی با ان ارائه می دهد.

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

در این مقاله  مطالبی را درباره طراحی وب سایت، توسعه، جستجوگرها و بازاریابی  با استفاده از هوش مصنوعی (AL‌ ) توضیح خواهیم داد .

پیاده سازی AI در توسعه وب سایت

هوش مصنوعی در توسعه وب در واقع می تواند نتایج شگفت آور برای کسب وکار و سرعت بخشیدن به کار را به بار آورد . در AL ، رابط وب به طور خودکار به شما پیشنهادات تبلیغاتی ارائه می دهد که کاربران به خریدن آن ها بیشر تشویق می شوید .

در اینجا برخی از راه های هوش مصنوعی در توسعه وب ، که  می تواند به سود تجربه کاربر باشد ، را بیان می کنیم .

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

۱ – پیش بینی پاسخ بهتر

فرایند ارتباطی بین رایانه ها و کاربران هرگز طبیعی نیست ، زیرا دستگاه ها قادر به درک احساسات انسانی نیستند و به این ترتیب پاسخ می دهند.  ربات های گپ جدیدی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده اند می توانند به طور موثرتر ارتباط برقرار کنند و مانع سوء تفاهم و یا کمبود ارتباطات می شوند. کاربران وب در آینده پاسخ های فعال تر از برنامه ها و وب سایت ها به لطف ربات های AI خواهند داشت.

۲ – بهبود تجربه کاربر

با AL  سازگاری با نیازهای کاربر راحت تر از همیشه می شود.  از طریق هوش مصنوعی در توسعه وب ، می توانید تنظیمات کاربر را تغییر دهید و بر اساس آن می توانید متن دلخواه کاربر را حدس بزنید . بدیهی است ، با درک شرایط کاربر و شرایط خدمات مشتری و تجربه کاربر می توانید سایتتان را ارتقا دهید .  در مورد تصمیم گیری کاربر بر اساس حجم پیچیده و بزرگ داده ، تجزیه و تحلیل کاربر با استفاده از AL می تواند با تجزیه و تحلیل زمینه ها و شرایط‌ ، بهتر و راحت تر باشد.

۳ – جستجوی مبتنی بر صدا

اتخاذ شیوه ها و ترجیحات کاربر بر اساس تفاوت های صوتی و تونلی کاربر، آخرین مرزی است که باید توسط هوش مصنوعی به دست آید.  پیش از این، درک کاربر از زبان گفتار به دلیل تفاوت در تلفظ ،‌ مشکل بود . در حال حاضر ، به لطف تکنولوژی پردازش زبان طبیعی ، کاربر می تواند به راحتی رمزگشایی کند.  ربات های هوش مصنوعی بوسیله فرمان صوتی و جستجو ، این فناوری را در اختیار کاربر می گذارند . اکثریت بزرگی از پروژه های تحقیقاتی هوش مصنوعی  ، دارای جستجوی صوتی بصری تر و انسانی تر هستند .

۴ – تجربه مشتری افزوده شده

با وجود اصرار مداوم و تلاش مکرر برای ایجاد تجربه بهتر وب ، گاهی اوقات چندان موثر نیست.  این جایی است که Chatbots AI واقعا میتوانند نقش مثبت بازی کنند.  در حالی که در یک فروشگاه وب خریداری می کنید می توانید از یک ربات هوشمند کمک بگیرید.

ـ هوش مصنوعی در طراحی وب

هوش مصنوعی در طراحی وب راه را برای طراحان برای تبدیل تجربه وب با بسیاری از عناصر جدید راه اندازی کرد .  طراحی پیشین وب اکنون به  تقویت هوش مصنوعی تبدیل شده است .

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

یادگیری ماشین در طراحی وب

تکنولوژی یادگیری ماشین، امکان افزایش دامنه سفارشی سازی برای وب سایت ها را به وجود آورده است . طراح ، دیگر بر طرح وب، تصاویر، طرح رنگی، شکل دکمه CTA و فونت تصمیم نخواهد گرفت بلکه این نرم افزار است که با تجزیه و تحلیل ورودی های کاربر تصمیم می گیرد که کدام عناصر می توانند برای کاربر جذاب باشند.

رمز گشایی ترجیحات کاربر بر اساس فعالیت های کاربر و تعاملات او می تواند  به طراحی ساده تر کمک کند.  بر اساس دستگاه در حال استفاده ، نیازهای کاربر و نیاز های معمول تصاویر در دسترس ، می تواند به طور خودکار با تصاویر طراحی شده با AI بریده شود . محتویات را نیز می توان بر اساس نیازهای کاربر سفارشی کرد؛ به عنوان مثال، دانستن اینکه یک کاربر دستورالعمل های دیابتی را می طلبد ، می توان با طراحی یک صحفه غذایی آن ها را نشان داد .  شخصی سازی بیشتر ، از طریق هوش مصنوعی در طراحی وب کمک خواهد کرد که تجربه وب را جذاب تر کند..

نقش AI در جستجوگرها

برای هر وب سایت پر بازدید موتور جستجو مهم تر از هر چیز دیگری است. کسب و کار به شدت به ترافیک وب بستگی دارد . SEO بیشتر در مورد ارائه محتویاتی است که کاربر نیاز دارد . در این راستا، رمزگشایی تنظیمات کاربر مهم است و AI در واقع  میتواند نقش مهمی در آن بازی کند . از سوی دیگر ، هوش مصنوعی می تواند به مدیران وب کمک کند  که کلمات کلیدی و محتوا را که کمترین ترافیک را دارند ، پیدا کند . هوش مصنوعی به طور معمول تلاش می کند که دلایل هر جستجوی را بیابد و براساس آن راه حل هایی را برای این نیازها ارائه می دهد.

محتواهای ویدئویی را افزایش دهید

 محتویات ویدئویی این روزها بسیار محبوب هستند و یکی از  محتواهای حاشیه ای است که به ویروسی شدن وب سایت کمک می کند  . ویدیو جالب ، جذاب و تحریک آمیز ویروسی ، می تواند یک شبه ترافیکی بزرگی را به شما منتقل کند.

اما اکثر شرکت های اینترنتی تا امروز همچنان در شر ویرویس یک ویدیو مانده اند.  در این زمینه هوش مصنوعی می تواند نقش بسیار مهمی بازی کند.  بر اساس تعاملات کاربر و بر اساس نشانه های کاربر با فیلم های مشابه ، نرم افزار مبتنی بر AI می تواند تغییرات در محتوای ویدئویی ایجاد کند که آنها را بیشتر می کند.

ارتقا کیفیت مطالب

کیفیت محتوا بدون شک مرکزی است که در رتبه بندی موتور جستجو تأثیر زیادی دارد.  علاوه بر این، کیفیت مطالب بالاتر، شانس بیشتری برای رتبه دهی موتور جستجو است.  حتی پس از انجام همه کارها ، گاهی اوقات در مورد عناصر کلیدی که محتوای وب شما را از دیگران متمایز می کنند ، بی احترامی می شود.

تجزیه و تحلیل محتویات از مواردی هم چون خواسته های کاربر، عوامل کلیدی تعامل و ارائه محتوا براساس تعاملات کاربر، برای اطمینان از کیفیت بهتر  محتویاتی که کاربران نیاز دارند ، هستند . نرم افزار AI می تواند به شما پیشنهاداتی برای ارائه مطالب بهتر را مطرح کند و رتبه بندی های جستجو را بیشتر کند.

لینک های با کیفیت بالا

هوش مصنوعی نقش مهمی را در برخورد با رتبه های جستجوی بهتر ، علاوه برکیفیت محتوای لینک ها ، نیز  بازی می کند .  یک پیوند خوب منجر به قدرت بالای دامنه می شود و می تواند مخاطبان شما را درگیر کند . پیدا کردن لینک های با کیفیت بر اساس علاقه کاربر و شهرت دامنه کار ساده ای نیست. در این راستا ، نرم افزار AI که در backend کار می کند ، می تواند در پیدا کردن لینک های خوب که کاربران به آن علاقه مند هستند ، بسیار کمک کند.

به طور خلاصه

AI یک تکنولوژی پیشرفته و حیاتی است که ارزش افزوده به تجربه کاربر در کسب و کار را به همراه می آورد .  AI از طریق طراحی وب سایت آگاهانه، SEO  و توسعه وب موجب ارتقا وب سایت ها می شود.  نقش هوش مصنوعی در طراحی وب سایت ، ارائه صحفات بیشتر و متناسب با نیاز کاربر ،  نقشی حیاتی است .