شناختن گویش های محلی و عامیانه کلیدی برای درک زبان آلمانی است. در جایی که بین ۵۰ تا ۲۵۰ گویش وجود دارد ، بهتر است شروع به استفاده ازآنها کنید(عادت به آنها کنید)!یک راه روزمره استفاده از گوش است تا آلمانی را از طریق موسیقی یاد بگیرند. اما روش مورد علاقه من برای یادگیری واقعی آلمانی، فیلم های آلمانی است. این مقاله در ادامه سری جذاب نکات یادگیری زبان آلمانی می باشد که در آن ۸ فیلم عالی برای تقویت زبان آلمانی شما مثل یک بومی را معرفی می کنیم.فیلم ها را می توانید از یوتیوب یا وب سایت های دیگر دانلود کنید.

چرا آلمانی را با استفاده از فیلم ها یاد بگیرید؟

این واقعا ساده است. در اینجا ۳ دلیل وجود دارد:

• فیلم ها سرگرم کننده وجذاب هستند. شما می توانید آنها را برای زمانی که شما فقط بیش از حد خسته برای انجام هر کاری هستید رزرو کنید (به عنوان مثال صحبت باهم زبان خود و یا انجام فلش کارت ها). مثل اینکه ساده ترین تمرینات را تا آخر می گذرانید، زمانی که انرژی کمتری دارید.

• فیلم ها نیز تمایل به استفاده از زبان مکالمه طبیعی آلمانی دارند.

• همچنین فیلم ها یک روش فوق العاده برای دسترسی به زبان های فرهنگی هستند. صحبت کردن در مورد یک فیلم محبوب، راهی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان آلمانی است. فقط در مورد مکالمات انگلیسی صحبت کنید که نمیتوانید در آن شرکت کنید اگر شما هیچ انگلیسی معروف را نمی شناسید.

بنابراین در حال حاضر کتاب های Hochdeutsch را رها کنید و یکی از فیلم های آلمانی زیر را شروع کنید! آنها مطمئن هستند و متوجه خواهید شد، چقدر جذاب هستند.

نکاتی درباره یادگیری آلمانی از طریق فیلم

برای یادگیری آلمانی به طور موثر، تماشای فیلم ها کافی نیستید و انتظار می رود که واژگان را حفظ کنید. شما باید آنها را به طور فعال تماشا کنید و حفظ واژگان جدید را دنبال کنید. اگر شما یک کلمه ناآشنا را می شنوید، باید آن را بنویسید و آن را در یک فرهنگ لغت خوب نگاه کنید. به طور منظم آنها را مرور کرده و با دوستان آلمانی خود آنها را استفاده کنید.
اینها همه وقت و انرژی می گیرد و زمانی که با کلمات ناشناخته مواجه می شوید سختی زیادی وجود دارد. شما باید صدا را شناسایی کنید و آنها را در فرهنگ لغت خود مشاهده کنید.

۱-فیلم Lola Run -Lola rennt- سال ۱۹۹۸

اگر می خواهید به برلین سفر کنید و بخواهید طعم گویش Berlinerisch را دریافت کنید، این فیلم ممکن است برای شما مناسب باشد. این فیلم آلمانی کلاسیک لولا را دنبال می کند که باید در طول بیست دقیقه ۱۰۰۰۰۰ علامت آلمانی را پیدا کند تا زندگی دوست پسرش را نجات دهد. دوست پسر او، که یک جنایتکار کوچک است، پول رئیس خود را گم کرده است و بزودی کشته خواهد شد مگر اینکه لولا پول بیاورد. این فیلم سه بار در سه اجرا “اجرا می شود”، هر کدام از همان فرضیه ها شروع می شود، اما پایان ان به طور کاملا متفاوت است، Fast and riverting،این فیلم زمانی که شما از افعال کنونی خسته شده اید، حواس پرتی را ارائه می دهد!

۲-زندگی دیگران (Das Leben der Anderen) (2006)

آیا شما می پرسید که زندگی در آلمان شرقی کمونیست سابق چگونه بوده است؟ این داستان درام و هیجان انگیز سیاسی، استاپی کاپیتان گرد ویزلر که به جاسوسی نمایشنامه نویس Georg Dreyman گماشته شده بود، می گوید. این فیلم نشان می دهد که وایزلر به لحاظ احساسی در زندگی کسانی که به منظور جاسوسی و تفرقه با تاکتیک های دولت آلمان شرقی درگیر هستند، دخیل است. این فیلم نه تنها مهارت های آلمانی تان را با در معرض قرار دادن طیفی از لهجه ها بهبود خواهد بخشید، بلکه محبوبیت آن در میان آلمانی ها باعث می شود که او بخشی از مکالمات بزرگی باشد که می خواهید دویچ را تمرین کنید!

۳-سقوط (Der Untergang) (2004)

هیتلر در ۱۰ روز گذشته زندگی خود ،به چیزی فکر می کرد و چه کاری انجام می داد؟ این فیلم این داستان دقیق و واقعی را می گوید. اگر دنبال یک نمایشنامه تاریخی هستید، نگاه نکنید. دراین تصویر جنجالی اما جالب ،توجه هیتلر به شما سبب می شود که صفحات خود را سفید کنید. شما همچنین ممکن است کمی در مورد گویش اتریشی یاد بگیرید، زیرا بازیگر برونو گانز با مطالعه فیلم های فیرر برای رسیدن به لهجه ،به شدت خود را برای تصویربرداری از هیتلر آماده کرده است،. شاید اینطور نیست که شما می خواهید در مورد اتریش یاد بگیرید، اما این فیلم را باید ببینید!

نکته مهم! آموزش نحوه معرفی خودتان و دیگران در زبان آلمانی (بصورت اصولی)

۴-نوار سفید (Das weiße Band) (2009)

از یکی از مشهورترین مدیران اروپا، مایکل هانکه، این تصویر پر از ظلم و ستم از دین، اقتدار و خشونت در شهر کوچکی در شمال آلمان در اوایل دهه ۱۹۱۰ است. سلب مسئولیت: این فیلم را در روز بارانی تماشا نکنید! تاریکی فیلم بر روی جامعه و خانواده، گرچه زیبا و قدرتمند است، میتواند برای تماشا دشوار باشد. با این حال، اگر شما به دنبال یک فیلم هستید که قدرت را نشان می دهد، نوار سفید آن را تحویل می دهد، زیرا شما را از طریق سری های غیر قابل توضیح از حوادثی که در این روستای کوچک پروتستان شروع شده، تحریک می کند. این فیلم همچنین برای دانشجویان زبان آلمانی مناسب است، زیرا بازیگران به آرامی و واضح صحبت می کنند و در مورد موضوعاتی که به راحتی قابل پیگیری هستند.

۵-خداحافظ لنین! (۲۰۰۳)

اگر بیشتر اهل کمدی هستید، این فیلم ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد! مادر الکس، مدافع حقیقی بخشی از اتحاد سوسیالیستی آلمان شرقی، از حمله قلبی رنج میبرد و در اکتبر ۱۹۸۹ به کما رفت. در دوران کما، دیوار برلین سقوط می کند و آلمان شرقی خانه ای برای رستوران های برگر کینگ می شود، آگهی کوکا کولا می آید ، و آلمان غربی مهاجرت می کند. وقتی مادر الکس از خواب بیدار می شود، دکتر او را مطلع می کند که اگر مادرش شوک دیگری رنج می برد، ممکن است یک حمله قلبی مرگبار ایجاد کند. الکس به تاکتیک های پوچ و غالبا طنز آمیزانه متوسل می شود تا برای محافظت از مادر تخت خواب خود را از جهان در حال تغییر در اطراف او تلاش می کند. باز هم، اگر می خواهید به برلین و یا شرق آلمان سابق بروید، این فیلم باید در بالای لیست شما باشد!

 ۶-ریوانچ (Revanche) (2008)

فیلم دیگری برای شما طرفداران آلمانی اتریشی! Revanche عالی است اگر شما می خواهید احساس خوبی برای آنچه که از آلمان در انتظار شما در سرزمین schnitzel و strude می باشد را حس کنید. همانطور که موضوعاتی مانند گناه، رستگاری و سرنوشت را مد نظر میگیرد، این فیلم شما را در لبه صندلی خودتان نگه می دارد و به شما یک نگاه اجمالی به سمت اتریش می دهد که شما هرگز نمی توانید ببینید!

۷-جایی در آفریقا (Nirgendwo in Afrika) (2001)

این فیلم دلهره آور، تصویری منحصر به فرد از فرهنگ آلمانی خارج از اروپا را ارائه می دهد. این داستان یک خانواده یهودی را دنبال می کند زیرا آنها در سال ۱۹۳۸ از آلمان نازی فرار می کنند و به کنیا می روند تا یک مزرعه را اداره کنند. این فیلم تجربه مهاجرت به جایی جدید، به ویژه جایی متفاوت و عجیب و غریب مانند شرق آفریقا را نشان می دهد. زندگی بین دو جهان، خاطرات آلمان و واقعیت کنیا، خانواده باید سازگار شوند و سعی کنند زندگی جدیدی ایجاد کنند. اگر شما علاقه مند به پناهندگان یهودی و تاریخ جنگ جهانی دوم هستید، هیچ فیلم آلمانی دیگری وجود ندارد که چشم انداز بیشتری داشته باشد. اگر چه به سواحیلی و انگلیسی تبریک می گوییم، شخصیت هایی جایی در آفریقا به طور عمده به زبان آلمانی ساده و واضح صحبت می کنند،که برای دانش آموزان آلمانی مناسب است!

۸- مجتمع باادر ماینوف (Der Baader Meinhof Komplex) (2008)

بر اساس کتاب استفان آست، این فیلم سال های نخستین گروه افراطی عقب نشینی ستیزه جویان ، ارتش سرخ از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۷ را پوشش می دهد. اگر شما به دنبال یک فیلم با اسلحه و انفجار هستید، شما آن را در مجتمع Baader Meinhof پیدا می کنید. این اقدامات رادیکال سیاسی انقلابیون بعد از نازیسم را به تصویر می کشد که معتقدند امپریالیسم آمریکا چهرۀ جدید فاشیسم است. اگر شما در مورد RAF خیلی نگران نیستید، گروهی که در آلمان تا کنون بحث برانگیز است، این فیلم شما را به صندلی تان چسبانده و شما را با بسیاری از کلمات عامیانه آشنا می کند!