سه روش ساخت سایت رایگان در این مطلب در اختیار شما خوانندگان قرار می گیرد که با این روش های طراحی سایت رایگان می توانید یک وب سایت رایگان داشته باشید و کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنید.


اگر تصمیم دارید یک سایت رایگان طراحی کنید با استفاده از این روش ها می توانید بدون نیاز به شرکت طراحی سایت و تیم های متخصص طراحی سایت صاحب سایت رایگان شوید.


چنانچه قطعا بین سایت های رایگان و سایت های طراحی شده توسط شرکت های طراحی سایت تفاوت هایی وجود دارد و این تصمیم شماست که می خواهید در این مسیر هزینه ای نکنید و صاحب سات شوید و یا نه تمایل دارید یک سایت تخصصی و حرفه ای توسط بهترین شرکت طراحی سایت داشته باشید.


در این مقاله،3 سایت ساز داخلی و خارجی را به شما معرفی کنیم که امکان طراحی سایت رایگان را برای شما فراهم می آورند و جزء بهترین ابزارهای طراحی سایت رایگان به حساب می آیند، پیشنهاد می کنم برای شروع یکی از این سایت سازها را انتخاب کنید چرا که کار سایت ساز ها تقریبا شبیه هم است و اگر کار با یکی از این سایت سازها را یاد بگیرید به راحتی می توانید با باقی سات ساز ها نیز کار کنید.


1- سایت ساز رایگان Wix، اولین پلتفرم طراحی سایت رایگان


سایت ساز Wix، یک ابزار ساخت سایت آنلاین است، که از طریق مرورگر وب در دسترس است. کمپانی Wix یکی از قدیمی ترین کمپانی های سایت ساز در جهان است. اخیرا این کمپانی برای اینکه کاربران خود را راضی نگه دارد، 500 مگابایت فضای هاست(Host) برای ذخیره سازی فایل ها، یک زیر دامنه (Sub domain) ، به همراه تبلیغات برای آنها در نظر گرفته است. 

یکی از مزیت هایی که در حالت رایگان سایت ساز Wix وجود دارد این است که، به شما امکان دسترسی به تمامی بخش ها را می دهد و باعث می شود که شما با استفاده از یک اکانت رایگان تجربه استفاده از این سیستم را برای همیشه به خاطر بسپارید. همچنین اگر نیاز داشتید که واقعا سایتتان را توسعه دهید و بر روی آن کار کنید باید از پلن های پولی آن استفاده کنید. 

اما توجه داشته باشید که وب سایت های wix برای کاربران ایرانی قابلیت راست چین شدن را ندارند و فقط ویژه استفاده کاربران خارج از ایران است.

2- سایت ساز وردپرس کاملا رایگان، با هاست و دامنه اجباری

ساخت سایت رایگان

 وردپرس یک بسته آنلاین نرم افزاری رایگان و متن باز است که می توانید توسط آن وب سایت های مختلفی را به سرعت ایجاد کنید. یکی از ویژگی هایی که درباره وردپرس می توان نام برد این است که این نرم افزار فقط بر روی یک وب سرور نصب و اجرا می شود و قابل نصب به صورت نرم افزاری بر روی مک یا ویندوز و سیستم عامل دیگری نیست.


وردپرس یک سایت ساز همه کاره است، این سیستم مدیریت محتوا (CMS)، توسط بسیاری از برندهای معتبر جهان استفاده می شود مانند: BBC, Wired,Beyonce,Vogue و ... در حال حاضر وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که 30 درصد وبمستران از آن استفاده کرده و سایت ها را با این CMS ساخته اند.


شما می توانید از وردپرس برای ساخت وب سایت ها، وبلاگ های کلاسیک، فروشگاه تجارت الکترونیک، وب سایت های کسب و کار، انجمن ها، شبکه های اجتماعی و هر چیز دیگری استفاده کنید. 

اما باید در نظر داشته باشید، وردپرس با توجه به اینکه بهترین سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است (متن باز به این معناست که هر فردی با دانشی در برنامه نویسی می تواند سیستم مدیریت محتوا را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی کند)،و اما آنچنان هم رایگان نیست. 


3- سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

ساخت سایت رایگان

سایت ساز بیلدر ( Site Builder )، یکی دیگر از سایت سازهای آنلاین خارجی است که اخیرا استقبال خوبی از آن شده و مورد توجه بسیاری از وبمسترها قرار گرفته است. سایت بیلدر قابلیت خوبی که نسبت به سایر سایت سازها دارد، این است که دارای ادیتور Drag & Drop است.

همین قابلیت بسیار ساده باعث شده است که بسیاری از افراد به سمت سایت ساز سایت بیلدر بروند و از آن بعنوان پلتفرم اصلی سایت خود استفاده کنند. 

این سایت ساز رایگان در عین سادگی توانسته محیطی با تجربه کاربری قوی را در پنل کاربری برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.


به هرحال با توجه به وجود امکاناتی مانند سایت ساز های رایگان برای داشتن یک سایت باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که برای اینکه یک سایت کاملا اختصاصی داشته باشیم که متناسب با سلیقه ما بود و کاملا حرفه ای باشد نیاز به طراحی سایت حرفه ای توسط تیم های متخصص طراحی سایت هستیم که همچنین در کنار یک سایت حرفه ای می توانیم به طراحی اپلیکیشن موبایل نیز بیاندیشیم و کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهیم.