آموزش ورود به دایرکت ادمین - لاگین به DirectAdmin

در صورتی که هاستی که برای میزبانی وبسایتتان انتخاب کرده اید، لینوکس بوده و از دایرکت ادمین استفاده میکند ولی هنوز نمیدانید که به چه شکل میتوانید به کنترل پنل هاستتان دسترسی داشته باشید، این آموزش مخصوص شما نوشته شده است. در این آموزش کوتاه، با هم یاد میگیریم که چگونه وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شده و مدیریت هاست را به دست بگیریم.

ورود به دایرکت ادمین بر روی پورت 2222 صورت میپذیرد. بنابراین در صورتی که مایل باشید با IP سرور وارد پنل مدیریت DirectAdmin شوید میتوانید از آدرس زیر استفاده کنید :

http://xx.xx.xx.xx:2222
http://xx.xx.xx.xx/config

توجه داشته باشید که در آدرس فوق باید عبارت xx.xx.xx.xx را با آی پی سرور خود جایگزین نمایید. اطلاعات آی پی احتمالا بعد از سفارش سرویس برای شما ایمیل شده است. بنابراین میتوانید این اطلاعات را در ایمیلی که دریافت کرده اید مشاهده نمایید.

به عنوان یک روش دیگر میتوانید از طریق دامنه ی خود وارد دایرکت ادمین شوید. برای این کار ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که DNS های هاست شما به درستی و به صورت کامل بر روی دامنه شما ست شده باشند. در این حالت میتوانید با استفاده از آدرس های زیر به صفحه ورود به دایرکت ادمین دسترسی پیدا کنید :

http://domain.com:2222
http://domain.com/config

توجه داشته باشید که در صورت فعال بودن SSL روی آی پی اصلی هاست یا روی دامنه، میتوانید از طریق https نیز به آدرس های فوق دسترسی داشته باشید. همچنین در آدرس بالا میبایست domain.com را با آدرس دامنه ی خود جایگزین نمایید.

بعد از اینکه با استفاده از یکی از ادرس های فوق وارد صفحه ی لاگین DirectAdmin شوید، با فرمی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که از شما درخواست میکند نام کاربری و رمز عبور خود را جهت دسترسی به کنترل پنل هاست خود وارد نمایید :

صفحه ورود به دایرکت ادمین

در اینجا کافی است اطلاعات خود را جهت ورود به هاست وارد نمایید تا به پنل مدیریت دسترسی پیدا کنید. حتما توجه داشته باشید که در صورتی که اطلاعات را چندین بار به اشتباه وارد کنید، دسترسی شما تا 24 ساعت به سایت قطع خواهد شد. بنابراین در ورود اطلاعات توجه ویژه ای به خرج دهید تا دچار مشکل نشوید.

جهت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت می توانید به سایت شرکت طراحی سایت نوپرداز مراجعه کنید و با دیدن نمونه کارهای حرفه ای طراحی سایت یک سایت حرفه ای به همراه پشتیبانی داشته باشید.

منبع : وندا هاست