در این مقاله 3 تا از بهترین فروشگاه های ایرانی را بهتون معرفی می کنیم که در بازار اینترنتی ایران جایگاه خوبی دارند و مشتریان زیادی دارند که همه آن ها به صورت آنلاین از این فروشگاه ها خرید می کنند.برای سایت های فروشگاهی طراحی اپلیکیشن موبایل نیز جزو ملزومات است چرا که با دسترس بودن امکانات بیشتر افراد تمام کارهای خود را با گوشی های همراه خود انجام می دهند.

برای داشتن سایت فروشگاه اینترنتی می تونید از شرکت طراحی سایت نوپرداز کمک بگیرید.

 

فروشگاه اینترنتی زنبیل

وقتی به وبسایت فروشگاه آنلاین زنبیل سر می‌زنید، در نگاه اول، شاید برجسته‌ترین نکته‌ای که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، طیف وسیع کالاهای ارائه شده و تنوع بالای دسته بندی‌های محصولات است که هرکدام نیز تعدادی زیرگروه را شامل می‌شوند. این گستردگی محصولات و متعاقبا گستردگی طیف مخاطبان هدف، در بسیاری از کسب و کار‌ها (چه در بازار سنتی و چه کسب و کارهای آنلاین) باعث افت کیفیت ارائه‌ی خدمات و محصولات شده و درنهایت توفیقی برای صاحبان آن کسب و کارها به ارمغان نداشته‌اند اما فروشگاه اینترنتی زنبیل تا به اینجای کار با دارا بودن رتبه‌ی ۴۱۲ الکسا و حضور در بین ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران، نشان داده است به خوبی از پس انجام این وظیفه‌ی سنگین برآمده و با قرار دادن امکانات متنوع برای مشتریان، گام‌های هوشمندانه‌ای در مسیر جذب و وفادار نگه داشتن مشتری برداشته است.

فروشگاه اینترنتی زنبیل

یکی از ویژگی‌های فروشگاه آنلاین زنبیل، اجرای طرح «چتر حمایتی زنبیل» است که طی آن، اگر محصول خریداری شده (از لوازم خانگی و مبلمان گرفته تا ساعت و اکسسوری) در زمان گارانتی دچار مشکل شود، زنبیل مسئولیت دریافت کالا از مشتری، تحویل آن به نمایندگی مربوطه، پیگیری روند تعمیر یا تعویض و درنهایت تحویل گرفتن آن از نمایندگی خدمات پس از فروش و تحویل دادن به مشتری را به عهده دارد و تمام این خدمات به رایگان صورت می‌پذیرد.

امکان جالب دیگری که فروشگاه اینترنتی زنبیل برای مشتریان قرار داده است قابلیت «۱۰ روز تضمین قیمتی» زنبیل است که طبق آن چنانچه مشتری تا ده روز محصول خریداری شده در فروشگاه زنبیل را در فروشگاه معتبر دیگری با قیمتی پایین‌تر بیابد، می‌تواند با اعلام آن، مابه‌التفاوت قیمت را از زنبیل دریافت پس بگیرد.

در کنار این مزیت‌ها، عملکرد زنبیل از برخی جهات قابلیت بهبود زیادی دارد. به عنوان مثال جذابیت گرافیکی پایین وبسایت زنبیل و عدم طراحی ریسپانسیو، نکاتی است که برای وبسایتی با این میزان مخاطب، کمی سهل‌انگارانه به نظر می‌رسد.

 

فروشگاه اینترنتی بامیلو

بامیلو نسبت به رقیب خود دیجیکالا، قدمت کمتری دارد و تنها ۴ سال از راه اندازی آن می‌گذرد. این فروشگاه اینترنتی از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده و و برخلاف دیجیکالا که فعالیت خود را از کالاهای مربوط به حوزه‌ی آی تی آغاز کرد، بامیلو در ابتدای کار بیشتر عرضه کننده‌ی پوشاک و برخی لوازم منزل یود.

فروشگاه اینترنتی بامیلوالبته در حال حاضر به لحاظ تنوع محصولات ارائه شده و حوزه‌های فعالیت بسیار نزدیک و مشابه به یکدیگر هستند.

بامیلو در ژوئن ۲۰۱۴ توسط رامتین منزهیان که فردی ایرانی- آلمانی است راه اندازی شد و در ابتدا بسیار قوی ظاهر شد. تبلیغات گسترده و قیمت گذاری مناسب که توجه بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرد و توانست حضور خود را در عرصه‌ی فروش آنلاین محصولات در بازار با پتانسیل ایران، رسمیت بخشد.

از فاکتورهایی که بامیلو را به یکی از مطرح‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران تبدیل کرده است، اجرای انواع کمپین‌های تبلیغاتی اعم از تبلیغات محیطی، بیلبورد، استرابورد، تبلیغات دیجیتال در وبسایتها و شبکه‌های اجتماعی متنوع است. البته عوامل دیگری مانند وجود تخفیف‌های شگفت انگیز، ایمیل مارکتینگ منظم، امکان سفارش از چند فروشنده به طور هماهنگ و… نیز از مزایای بامیلو محسوب می‌شود.

یکی از اتفاقاتی که باعث بیشتر مطرح شدن بامیلو در میان رسانه‌ها و مردم شد حراجمعه یا Black Friday بامیلو بود که در هر بار برگزاری، به دلایل مختلف ازجمله فراهم نبودن بستر وبسایت برای مراجعه‌ی همزمان تعداد زیاد کاربران و وجود مشکلاتی در قیمت گذاری‌ها و ثبت سفارشات، علیرغم تبلیغات گسترده‌ی محیطی و دیجیتال، بازدهی چشمگیری برای بامیلو به همراه نداشت.

 

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که به جرات می‌توان گفت در حال حاضر بزرگترین و ارزشمندترین مرکز پردازش سفارش اینترنتی (Fulfillment Center) در خاورمیانه به شمار می‌رود، در سال‌های ابتدایی به دلیل محدودیت حوزه‌ی فعالیت و تنوع پایین کالا‌ها، بیشتر به عنوان یک وبسایت معرفی و مقایسه‌ی کالاهای مرتبط با حوزه‌ی آی تی و تکنولوژی شناخته می‌شد.

فروشگاه آنلاین دیجی کالا

این وبسایت در سال ۸۵ توسط برادران محمدی راه اندازی شد. انگیزه و ایده‌ی راه‌اندازی این وبسایت از جایی آغاز شد که این دو برادر قصد خرید دوربین دیجیتال داشتند و بعد از جستجو و تحقیق در اینترنت، دوربین مد نظرشان را از بازار خیابان جمهوری خریداری کردند اما پس از چند روز متوجه شدند فروشنده یک لنز دست دوم و تعمیری به آن‌ها فروخته است. پس از این اتفاق ناخوشایند، ایده‌ی راه‌اندازی دیجی‌کالا در ذهن آنان نقش بست.

به تدریج دیجیکالا با گسترش حوزه‌ی فعالیت، افزایش تنوع کالاها، تعداد کارکنان و تعداد سفارش‌های ثبت شده طی روز، از یک فروشگاه اینترنتی که تنها محصولات خود را به فروش برساند، اصطلاحا به یک MarketPlace تبدیل شد و مانند اکثر فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و شناخته شده در دنیا، به ادامه‌ی فعالیت پرداخت.

عوامل موفقیت دیجیکالا، فاکتورهای پیچیده و بسیار متعددی را دربرمی‌گیرد، به طوری که حتی با وجود انتقاداتی که از عملکرد آنان در برخی حوزه‌ها مانند قیمت گذاری وجود دارد، کماکان این کسب و کار نه تنها در صدر لیست فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد، بلکه سومین وبسایت ایران از نظر بازدید است که البته نباید نقش فعالیت‌هایی که دیجی‌کالا در حوزه‌ی محتوا انجام داده را در داشتن این جایگاه نادیده گرفت. به عنوان مثال بخشی از وبسایت با نام دیجی‌کالا مگ که از سال ۱۳۹۴ به عنوان مرجع اخبار و مقالات حوزه هایی مانند فناوری، بازی‌های دیجیتال، هنر و سلامت و زیبایی فعالیت می‌کند.این بخش که محتوای آن توسط تیمی از کارشناسان حوزه‌های مختلف تهیه می‌شود، یک وزنه‌ی مهم محتوایی برای دیجی‌کالا به شمار می‌رود.

برای طراحی سایت شبیه دیجی کالا می توانید با نوپرداز ارتباط برقرار نمایید.